درگیری ها میان داعش و ساکنان شهر سرت در لیبی

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaدرگیری ها میان داعش و ساکنان شهر سرت در لیبی
درگیری ها میان داعش و ساکنان شهر سرت در لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال تشدید درگیری ها در شهر سرت لیبی میان ساکنان آن و تروریست های داعش طی دو شبانه روز گذشته 169 نفر کشته شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "سکای نیوز عربیه"، منابع محلی از درگیری های شدید میان عناصر تروریستی داعش و یک گروه اسلام گرا که در حال به چالش کشیدن سلطه افراط گرایان تندرو بر شهر سرت است، خبر دادند که در نتیجه آن 169 نفر کشته و دهها خانواده مجبور به ترک خانه های خود شدند.
پیشتر گزارش شده بود که داعشی ها روز پنج شنبه چند حمله را به شهر سرت انجام داده و 30 نفر از ساکنان آن را کشتند. روز جمعه آنها یک بیمارستان در این شهر را هدف حمله خود قرار داده و 22 نفر از بیماران بستری شده در این بیمارستان را اعدام کردند.
گروه تروریستی داعش به حملات خرابکارانه خود علیه شهر سرت ادامه می‌ دهد به طور که به مناطق مختلف این شهر حمله کرده و برخی از آن را تحت کنترل خود درآورده است.
به گزارش "سکای نیوز عربیه"، در جریان درگیری هایی میان نیروهای وابسته به داعش و ارتش لیبی در شهر بنغازی واقع در شرق این کشور نیز دست کم 42 نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند.
بر اساس این گزارش، لیبی روز شنبه خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب در باره حملات داعش به شهر سرت شد.

گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش که یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا محسوب می شود، اراضی پهناوری را در شمال شرق سوریه و شمال غرب عراق به تصرف خود در آورده و تشکیل خلافت اسلامی در مناطق تحت کنترل خود را به رهبری سرکرده خود اعلام نمود. اکنون این گروه در حال گسترش فعالیت خود به دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه نیز می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала