بحث دو جانبه روسیه و ایران درباره سازماندهی کارها در سایت فردو

© Sputnik / Valeriy Melnikovبحث دو جانبه روسیه و ایران درباره سازماندهی کارها در سایت فردو
بحث دو جانبه روسیه و ایران درباره سازماندهی کارها در سایت فردو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت مسکو سازماندهی کارها در سایت فردو را بطور دو جانبه با ایران مورد بحث قرار می دهد.

ریابکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" ایده سازماندهی تولید ایزوتوپ های با ثبات برای اهداف پزشکی متعلق به روسیه است و ما از اینکه به این رسیده ایم، بسیار راضی هستیم".
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود:"ما پیشنهاد کارشناسان "روس اتم" را اجرا خواهیم کرد. این راحت ترین راه برای همه است ،مسائل در زمینه منع گسترش را حل کرده و ماهیت صلح امیز برنامه هسته ای ایران را تامین می کند. طرح خوبی پیدا شده که باید رضایت همه را تامین کند و ما سهم خود را در اجرای عملی آن ادا خواهیم کرد".
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به انعقاد برنامه جامع اقدامات مشترک منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد. طبق این طرح ها غنی سازی اورانیوم محدود شده و برنامه هسته ای ایران تحت کنترل بین المللی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала