روز جهانی چپ دستان

© Fotolia / elemakarدختری چپ دست درحال نقاشی
دختری چپ دست درحال نقاشی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسائل چپ دستان در دنیای راست دستان زیاد است.

سیزدهم ماه  اوت چپ دستان جشن غیر رسمی خود را برگزار می کنند.  روز جهانی چپ دستان  از سال 1992 میلادی  به ابتکار  باشگاه چپ دستان  بریتانیا  برگزار می شود.

روز جهانی چپ دستان  به توجه  جامعه به  مسائلی فرا می خواند که چپ دستان در دنیای راست دستان با آنها روبرو می شوند.  آنها می خواهند توجه  طراحان  و تولید کنندگان  و فروشنده ها را به ضرورت توجه به چپ دستان  هنگام استفاده از  وسایل گوناگون جلب کنند.  بعلاوه در این  روز سعی می شود به تعصبات و خرافاتی که  چند سده  پیرامون چپ دستان  رواج دارد پایان داده شود.

مطابق با پژوهش های علمی، نمی توان گفت که چپ دستان  بااستعداد تر هستند. ماکسیم پاتروشف  رئیس انستیتوی  شیمی — بیولوژی  به نام « کانت»  در توضیح گفت: «  تمام پژوهش هایی که برای کشف  نوعی فعالیت  غیر استاندارد ذهنی  در چپ دستان انجام می شود  بحث برانگیزند.  جنبه های زیادی باید در نظر گرفته شوند.  تفاوت در طرز تفکر  از نقطه نظر علمی  به اثبات نرسیده است  زیرا بدین منظور ابتدا باید  نوعی استاندارد  طلایی معین شود».

یکی دیگر از افسانه  در باره اینکه چپ دستان  بیشتر  مبتلا به بعضی از بیماری ها مانند جنون جوانی می شوند از واقعیت بدور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала