عینک های ضد عکاسی

© Fotolia / MaxFrostعینک آفتابی
عینک آفتابی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عینک توانست در 90 درصد موارد فناوری معاصر را « فریب بدهد».

متخصصان ژاپن  از انستیتوی  ملی  انفورماتیک  توانستند  عینک های ویژه ای  طراحی کنند  که  مانع از آن می شوند تا عدسی دوربین عکاسی بتواند  بطور اتوماتیک  روی صورت شخص  تنظیم شود.  طراحال مجوز تولید سریال این نوع عینک را دریافت کرده اند.

 به گزارش تاس، استفاده از ماده خاصی  در ساخت عینک  و شکل خاص آنها باعث شده است که متخصصان بتوانند به چنین نتیجه جالبی برسند.  لنزها  صاف نیستند و چند زاویه ای هستند.  بدین ترتیب  عدسی دوربین های  دیجیتالی  و دوربین ویدئو  نمی توانند روی صورت شخص متمرکز شوند. در جریان آزمایش، این عینک توانست  در 90 درصد موارد  فناوری معاصر را « فریب بدهد».

لیسائو اتیدزِن  پروفسور انستیتو و یکی از طراحان  گفت: «  محصول ما « Privacy Visor»  اولین محصول در جهان است که  در ساخت آن از چنین فناوری استفاده شده است.  به ما اغلب می گویند که اطلاعات شخصی خود را  در اختیار شخص ثالث نگذارید.  صورت ما  نیز بخودی خود یکی از علایم هویت شخص است.  باید وسیله ای برای  حفاظت از آن وجود داشته باشد. »

این طرح  سوالاتی  در رابطه با  امنیت  اجتماعی بر می انگیزد، زیرا دارنده آن  عملا برای  دوربین های  مدار بسته  و نظارت که پلیس استفاده می کند « نامرئی» می شود. اما طراحان  اطمینان می دهند که در چنین عرصه ای  مسأله ای بروز نخواهد کرد.  کاربران اینگونه عینک ها هنگام استفاده از آنها  احساس راحتی نخواهند کرد، زیرا  دید را محدود می کنند.  رانندگی با این نوع عینک ها ممکن است   به تصادف بیانجامد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала