جب بوش: ما باید جلوی معامله با ایران را بگیریم

© Flickr / Gage Skidmoreجب بوش: ما باید جلوی معامله با ایران را بگیریم
جب بوش: ما باید جلوی معامله با ایران را بگیریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدا آمریکا اظهار داشت مواضع استراتژیک ایالات متحده در جهان باید با دنبال کردن سیاست پرتحرک و تقویت قدرت نظامی این کشور احیا شود و کنگره را به مخالفت با توافق هسته ای حاصله با ایران فراخواند.

جب بوش روز سه شنبه در سخنرانی خود در شهر سیمی ولی ایالت کالیفرنیا گفت:" به شما اطمینان می دهم که در همان روزی که رئیس جمهور شوم، احیای نیروهای مسلح ما را پس از دمونتاژ آنها طی هفت سال اخیرآغاز خواهم کرد. در نهایت همه چیز وابسته به قدرت نظامی است که نفوذ آمریکا را تقویت خواهد نمود ".
فرماندار سابق ایالت فلوریدا آمریکا معتقد است تروریسم اسلامی دربین تهدیدات جهانی فعلی بزرگترین خطر است.
به گفته جب بوش، ایالات متحده باید با همکاری دوستان و متحدان خود دوباره در منطقه کلیدی خاور میانه و نزدیک نقش پیشتاز و محوری را به دست آورد.
بوش همچنین اظهار داشت کنگره باید توافق حاصله با ایران را که تحریم ها علیه تهران را لغو می کند، رد کند چون "این توافق را دستیابی تهران به پتانسیل هسته ای را می گشاید".
فرماندار سابق ایالت فلوریدا که برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا تلاش می کند، گفت:" ما باید جلوی معامله با ایران را بگیریم. اگر کنگره این کار را انجام نهدهد، وظیفه جبران این ضرر بر دوش رئیس جمهور جدید خواهد افتاد. اگر سمت ریاست جمهوری را عهده دار شوم ، آغاز فوریاین روند از جمله طرح های من خواهد بود".
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به انعقادبرنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала