گزارش و تحلیل

آلمان برای جا دادن تعداد بی سابقه آوارگان در کشور خود به کمک ارتش متوسل شده

© AP Photo / Diether EndlicherСолдаты немецкой армии у танка Leopard 2
Солдаты немецкой армии у танка Leopard 2 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مساله آوارگان در اروپا روز بروز وخیم تر می شود.

به گزارش وزارت کشور آلمان این کشور با سیل بی نظیر آنها رو برو شده و امسال حدود 400 هزار درخواهست برای دریافت وضع آواره داده خواهد شد و مخارج نگه داریشان از 2/2 تا 5 میلیارد یورو افزایش خواهد یافت. بحران محاجرت تا چنان اندازه ای رسیده که مقامات به ناچار به کمک نظامیان متوسل می شوند.

8 اوت در برلین در برابر ساختمان وزارت حفظ سلامتی و تامین اجتماعی آن کشور زد و خورد تجمع کنندگان با پلیس رخ داد. افراد متعرض، مهاجران وارد شده به آلمان بودند.

زد و خورد ها از کتک کاری میان یک فرد وارده از مراکش با محافظی از یک واحد آلمانی  شروع شد. بروی صورت فرد مهاجر لکه کبود باقی ماند. پلیس به محل حادثه احضار شد و برای وارد شدن به ساختمانی که در آنجا کارمندان دولتی قرار داشتند گاز فلفلی بکار بردند. پلیس همچنین یک روزنامه نگار را دستگیر کرد.

شاهد عینی این حوادث ضمن تعریف جریان آن گفت: "محیطی توام با تجاوز در آنجا بوده و پلیس ها روزنامه نگاران مستقل را بازداشت می کردند".

معمولا به مهاجران  کوپن های  زیست در هاستل واگزار می شود ولی این دفعه مقامات نتوانستند محل زیست کل این افراد را تامین کنند به این خاطر که الان فصل شلوغ توریستی است و تعداد تختخواب ها در هاستل ها برای همه کفایت  نمی کند.

به گفته "اولریکه کاستکا" مدیر انجمن خیریه "کاریتاس کلیسای کاتولیک برلین" دولت برای این موقعیت آماده نبود زیرا هیچ کس در فکر آن نبود که چنین تعداد مردم بیایند.

ولی دیدگاه های محافل اجتماعی در این باره متفاوت است و مطابق نظرخواهی های روزنامه های آلمانی تعداد هر چه بیشتر آلمانی ها طرفدار اخراج مهاجران از کشور خود می شوند. در آلمان تظاهرات علیه پذیرش آوارگان بر گزار می شود و چند مرکز کار با مهاجران مورد حمله قرار گرفته است.

برای اولین بار به قصد حل این مساله از نظامیان استفاده شد. سربازان در ایالت "براندنبورگ" برای 500 نفر آواره چادر دایر می کنند. "اووه نوویتسکی" نمایده رسمی نیروی هوایی آلمان گفت: "البته این وظیفه مستقیم ما نیست ولی ما از این که می توانیم کمک برسانیم خوشحالیم".

مسلما این گام باعث بروز بحث های زیادی شده بود زیرا پس از جنگ جهانی دوم استفاده از نیرو های مسلح در آلمان فقط در صورت اعلام وضع اضتراری در آن کشور امکان پذیر شد. لیکن وزارت دفاع آلمان مجبور بود به در خواست سه ایالت این کشور واکنش نشان دهد که سعی می کردند هر طوری شده به آوارگان جا بدهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала