تبعه روسی که در مالی به گروگان گرفته شده بود، آزاد شد

© AFP 2023 / Philippe Desmazesتبعه روسی که در مالی به گروگان گرفته شده بود، آزاد شد
تبعه روسی که در مالی به گروگان گرفته شده بود، آزاد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "ریا نووستی"، تبعه روسی که در میان افراد به گروگان گرفته شده در هتل بیبلوس در مالی بود، آزاد شده است و اکنون در اردوگاه سازمان ملل متحد در شهر سواره به سر می برد.

این مطلب را ویکتور گورلیح، کاردار سفارت روسیه در مالی به خبرگزاری "ریا نووستی" اطلاع داده است.
وی در تماس تلفنی با خبرگزاری "ریا نووستی" گفت: "بنا به اطلاعاتی که در دست داریم، تروریست هایی که هتل بیبلوس را به تصر در آورده بودند، در نتیجه عملیات شب گذشته نابود شده و همه گروگان ها از جمله تبعه روسی آزاد شدند".
گورلیح همچنین گفت که هنوز اطلاعی در باره زخمی شدن و یا زخمی نشدن این تبعه روسی در دست ندارد.

گروهی از افراد ناشناس عصر جمعه در شهر سواره به هتل "بیبلوس" که مورد استفاده کارمندان سازمان ملل است، حمله کرده و عده ای را به گروگان گرفتند. نظامیان مالی پس از پایان عملیات برای آزادسازی گروگان ها روز شنبه اعلام کردند که اجساد 13 کشته را در این هتل کشف کرده اند. هیات سازمان ملل متحد در مالی موسوم به مینوسما نیز در بیانیه ای از کشته شدن یکی از نیروهای خود در این حمله خبر داد.
سواره شهری واقع در مرکز مالی در 12 کیلومتری مرکز اداری منطقه موپتی است. مهمترین فرودگاه این منطقه در این شهر قرار دارد که ارتش مالی و نیروهای فرانسوی در عملیات خود و همچنین نیروهای ماموریت سازمان ملل متحد در مالی موسوم به مینوسما از آن استفاده می کنند.


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала