میخاییل گورباچوف، آمریکا را مانعی غیرقابل عبور بر سر راه صلح بدون سلاح هسته ای نامید

© Sputnik / Uriy Abramochkin /  مراجعه به بانک تصاویر میخاییل گورباچوف، آمریکا را مانعی غیرقابل عبور بر سر راه صلح بدون سلاح هسته ای نامید
میخاییل گورباچوف، آمریکا را مانعی غیرقابل عبور بر سر راه صلح بدون سلاح هسته ای نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر سابق شوروی میخاییل گورباچوف معتقد است که سیاست نظامی ایالات متحده به جهان اجازه نمی دهد که جهان خلع سلاح هسته ای شده و از تهدید هسته ای دور گردد. گورباچوف در مصاحبه ای با روزنامهDerSpiegel آلمان گفت: این از عواقب قدرت نظامی عظیم و بودجه نظامی آمریکاست.

میخاییل گورباچوف خاطر نشان کرد: " آیا ما می توانیم جهان بدون تسلیحات اتمی را تصور کنیم زمانی که یک کشور چنین تعدادی از تسلیحات معمولی را دارد و بودجه نظامیش تقریبا از بودجه سایر کشورها در کنار هم، بیشتر است؟ این کشور برتری کامل نظامی دارد حتی اگر اسلحه اتمی ممنوع باشد. "
این سیاست مدار شوروی تاکید کرد که اسلحه اتمی ، غیرقابل پذیرش بوده و در جهان امروز غیر انسانی است از آنجا که استفاده از آن ممکن است " کل تمدن را از چهره زمین محو کند".
گورباچوف خاطر نشان نمود: " چنین اسلحه ای هیچ گاه درتاریخ وجود نداشته و نباید اجازه داد که بعدا هم به وجود آید. اگر ما از این مسئله خلاص نشویم دیر یا زود از آن استفاده خواهد شد. "
به گفته ی دبیر کل سابق اتحاد جماهیر شوروی ، موضوع دیپلماسی " باید به دستور کار سیاست بین المللی " بازگردد. " این مسئله باید شامل کم شدن بودجه نظامی ، تعلیق در تولید انواع تسلیحات و ممنوعیت نظامی کردن فضا باشد."
به عقیده ی وی اگر این اتفاق نیافتد، هر گونه گفتگویی در خصوص خلع سلاح هسته ای تنها حرفی پوچ و بیهوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала