مغز سگ

© Fotolia / lilu13سگ چیخوآرا
سگ چیخوآرا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هنگام دیدن صورت انسان نقطه لوب گیجگاه مغز سگ فعال می شود.

پژوهشگران معلوم کردند که  در  مغز سگ جای خاصی برای  شناسایی  چهره  وجود دارد.  قبلا  فرض می شد که این خصوصیت فقط   مختص انسان و میمون است. در  مجله « PeerJ» می توان مفصل تر با کار متخصصان آشنا شد.

متخصصان به سگ ها آموزش دادند  تا آنها مستقلانه  وارد دستگاه تصویربرداری رزونانس مغناطیسی شوند  و آرام طی مدت ضروری در آنجا قرار داشته باشند. بعلاوه به سگ ها یاد دادند  نگاه خود را  طی 30 ثانیه در یک نقطه متمرکز سازند.  از سگ ها خواسته شد  وارد اسکنر « ام. آر.تی» شوند و  به تصویری که به آنها نشان داده می شد نگاه کنند  که عکس انواع  وسایل  و  صورتهای انسان  روی آن بود.  در این موقع، متخصصان  فعالیت  در نقاط مختلف  مغز سگ ها را  به ثبت رساندند.

در این آزمایش 8 سگ شرکت کردند که شش سگ از عهده انجام آزمایش ها برآمدند. با وجود تعداد کم شرکت کنندگان معلوم شد  که هنگام دیدن صورت انسان و دیگر تصاویر نقطه لوب گیجگاه  مغز سگ فعال می شود.  قبلا فرض می شد  که فقط مغز انسان و میمون بشکل خاصی نسبت به  چهره انسان واکنش نشان می دهد.  به گفته  محققان، سگ ها در نتیجه  تکامل طی  معاشرت طولانی  و همزیستی با انسان  از چنین ویژگی خاص  برخوردار شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала