روحانی بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد

© Fotohost agency /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد
روحانی بر ضرورت همکاری ایران و ترکیه برای مقابله با تروریسم تاکید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رییس جمهور ایران در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکی خود، افراطی گری و تروریسم را یک معضل بزرگ در منطقه دانست و گفت "همکاری تهران و آنکارا برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه ضروری است".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، روحانی در این گفتگو با ابراز تاسف از نا امنی های منطقه و تبیین اوضاع خطرناک آن، به نقش مخرب گروه های تروریستی پرداخت و اظهار داشت: "این تحولات و وضعیت منطقه گسترش رایزنی های ایران و ترکیه را ضروری می سازد".
وی تصریح کرد: "ایران و ترکیه باید با کمک یکدیگر به یک طرح مشترک و راه حل عملی برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند".
رییس جمهور ایران با اشاره به اهمیت روابط تهران و آنکارا گفت: "ایران و ترکیه در شرایط بسیار سخت نیز پیوسته در کنار یکدیگر بوده اند و امروز نیز در شرایط سخت کنونی منطقه باید با همکاری نزدیکتری مسایل منطقه را حل کنند".
روحانی لازمه انجام هر عملیاتی علیه تروریسم را هماهنگی با دولت مرکزی کشورها دانست و افزود: "اگر این هماهنگی بوجود نیاید، ممکن است مشکلی حل شود اما مشکلات بزرگتری هم بوجود می آید".
پیشتر مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در گفتگو با خبرنگاران در باره حمله ارتش ترکیه به تروریست های داعش در خاک سوریه گفت: "هرگونه مقابله با تروریسم باید با رعایت اصول بنیادین حقوق بین الملل و خصوصا احترام به حاکمیت ملی دولت ها باشد و بدون تردید هر اقدامی که منتج به تضعیف حاکمیت ملی دولت ها شود، در عمل می تواند گروه های تروریستی را در پیشبرد جنایات سبعانه شان جسورتر کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала