واکنش ظریف به اظهارات اوباما: آمریکا اعتماد مردم ایران را به دست آورد

© REUTERS / Leonhard Foegerتوافقنامه درباره برنامه هسته ای ایران به بررسی مجلس گذاشته شد
توافقنامه درباره برنامه هسته ای ایران به بررسی مجلس گذاشته شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات روز گذشته باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا باید از فرصت تاریخی موجود برای به دست آوردن اعتماد مردم ایران استفاده کند.

رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در دانشگاه واشنگتن دی سی گفت که رد توافق هسته ای توسط کنگره آمریکا می تواند جنگ تازه ای را در خاور میانه به راه بیاندازد و از مخالفان خود در کنگره خواست تا از این توافق حمایت کنند. وی همچنین گفت که اگر ایران دست به تقلب بزند، آمریکا می تواند آنها را مورد حمله قرار دهد و ختما این کار را خواهد کرد.
ظریف در واکنش به این ادعا تاکید کرد: "جهان متمدن قریب به یک قرن است که گزینه استفاده از زور و تهدید به آن به عنوان ابزار سیاست خارجی را کنار گذاشته و آن را نه تنها غیرانسانی و غیرقانونی بلکه ناکارآمد می داند".
وی افزود: "تهدید به توسل به زور نقض مسلم قواعد و حقوق بین‌الملل است و مسئولیت بین‌المللی به دنبال دارد و به علاوه فایده‌ ای جزء هدر رفتن منابع و حیثیت ایالات متحده به دنبال نداشته و نخواهد داشت".
وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد: "دولت های قبلی آمریکا فرصت های مهمی را با باورهای غلط و آرزوهای خیالی به هدر داده اند و خوب است از این فرصت تاریخی برای به دست آوردن اعتماد ارزشمند مردم ایران که به دلیل دهه ها سیاست غلط و خصمانه ایالات متحده کاملا تخریب شده، استفاده نمایند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала