عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود
عبداللهیان: طرح صلح پیشنهادی ایران برای سوریه به سازمان ملل ارائه می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد جمهوری اسلامی طرح پیشنهادی اصلاح شده خود برای حل بحران سوریه را به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، عبداللهیان در مصاحبه با شبکه خبری "المیادین" اظهار داشت این طرح چهارماده ای "پس از انجام رایزنی های دقیق میان تهران و دمشق به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد".
وی با اشاره به این که اخیرا یک تغییر استراتژیک در نگاه بازیگران منطقه ای در قبال سوریه رخ داده است، تصریح کرد: "اگر در چهار سال گذشته بسیاری از بازیگران خارجی توسل به جنگ را تنها راهکار سوریه می دانستند، اکنون بخش عمده ای از بازیگران، توسل و تمرکز بر راه حل سیاسی را مناسب ترین روش برای حل بحران این کشور می دانند".
معاون وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد که این طرح به روز رسانی شده و در زمان حاضر "یکی از کاراترین و جدی ترین طرح هایی است که در دستور کار سازمان ملل و بازیگران بین المللی قرار دارد"، و خواستار بازگشت این طرح به محور گفتگو شد.
پیشتر عبداللهیان با تبیین طرح ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه ایران، بر ضرورت مبارزه جدی و غیر گزینشی با تروریسم در منطقه تاکید کرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала