آمادگی ایتالیا برای سرمایه گذاری 2 میلیارد یورو در اقتصاد ایران

© Photo / Palazzo Chigiآمادگی ایتالیا برای سرمایه گذاری $2 میلیارد یورو در اقتصاد ایران
آمادگی ایتالیا برای سرمایه گذاری $2 میلیارد یورو در اقتصاد ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فدریکا گوییدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا از امضای قرارداد شرکت ایتالیایی بیمه ساچه با وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، خانم فدریکا گوییدی با اعلام این خبر گفت: "رقم این قرارداد 2 میلیارد یورو است که امیدواریم بتوانیم آن را زودتر اجرایی کنیم".
وی افزود: "این یادداشت تفاهم از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. باید به زیرساخت های همکاری دو کشور اهمیت بدهیم و این زیرساخت‌ها در واقع بازکردن کانال‌های جدید بانکی و بیمه ای میان دو کشور است".
علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و داراdی ایران به نوبه خود با بیان این که در گذشته حجم روابط ایران و ایتالیا بالغ بر هشت میلیارد دلار بود، اظهار داشت: به دلیل محدودیت های اخیر، این رقم به یک و نیم میلیارد دلار کاهش یافته که در جلسه امروز با وزیر ایتالیایی بر گسترش مبادلات تجاری و به ویژه سرمایه گذاری در ایران و ارتقای روابط دو کشور تفاهم کردیم".
وی گفت: "همچنین توافق کردیم که با حذف تحریم ها، ایتالیا خرید نفت خود از ایران را افزایش دهد. دو طرف همچنین بر سرمایه گذاری مشترک به خصوص درحوزه صادراتی تاکید کردند."
هیئت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی ایتالیا به همراه وزیر امور خارجه و وزیر توسعه اقتصادی این کشور روز سه شنبه برای رایزنی در خصوص احیای روابط دو کشور وارد تهران شد. این اولین سفر مقامات عالی رتبه ایتالیا به ایران پس از توافق وین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала