بیش از 590 غیرنظامی کشته بر اثر حملات هوایی به داعش

© REUTERS / Alaa Al-Marjani TPX IMAGES OF THE DAYCoffins of victims of Friday's bombing at the Imam Sadeq mosque in Kuwait City
Coffins of victims of Friday's bombing at the Imam Sadeq mosque in Kuwait City - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک گروه مستقل ناظر از کشته شدن بیش از 590 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی آمریکا و متحدانش به خاک عراق و سوریه خبر داد.

تیمی از ناظران مستقل موسوم با "ایروارز" (Airwars) در لندن گزارشی منتشر کرد که حاکی از آن است بر اثر حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه بیش از 590 غیرنظامی کشته شده اند. اطلاعات این گزارش از مطالب مندرج در رسانه های بین المللی و محلی و یافته های گروه های ناظر در این دو کشور جمعاوری شده است.
در این گزارش آمده است: "نبود شفافیت موثر و مسوولیت پذیری تقریبا در همه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش، مانع از تلاش ها برای محدود کردن خطراتی شده است که جان غیرنظامیان را تهدید می کند".

«کشور اسلامی» ( داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
گروه «دولت اسلامی» ( داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان است
 این در حالی است که ائتلاف تنها به قتل دو غیرنظامی در حملات هوایی خود اذعان کرده است.
گروه افراطی "دولت اسلامی" یا همان داعش که بخش عظیمی از قلمروی عراق و سوریه را به تصرف خود در آورده، یکی از بزرگترین معضلات در جهان محسوب می شود. بر اساس گزارش "سیا"، تعداد اعضای این گروه 20 تا 30 هزار نفر تخمین زده می شود. ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از ماه اوت سال 2014 به اراضی تحت کنترل داعش در عراق ضرباتی وارد کرده و از ماه سپتامبر حملات هوایی را به مواضع این گروه در سوریه نیز با کمک تعدادی از شرکای غربی وعربی خود آغاز کرده است.
این ائتلاف از حدود یک سال پیش تا کنون هزاران حمله هوایی را به خاک عراق و سوریه انجام داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала