انفجار شعبه مک دونالد در تهران

© Photo / Mike Mozartمک دونالد سرویس رستوران معمولی را آزمایش می کند
مک دونالد سرویس رستوران معمولی  را آزمایش می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی وزیریان کارگردان سینما بیان کرد فیلمنامه سینمایی «مظنونین برجام» در حال بازنویسی است و قصد دارد آن را با موضوع توافقات هسته‌ای بسازد.

علی وزیریان کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پروژه جدید او در حال بازنویسی است، گفت: فیلمنامه «مظنونین برجام» دو ماه پیش به پایان رسید و در حال حاضر بازنویسی آن آغاز شده است و به زودی برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه می شود.

وی با اشاره به تغییراتی که در فیلمنامه داده شده است، توضیح داد: در ابتدا نام این فیلمنامه «اقدام مشترک» بود که با توجه به اینکه داستان آن برگرفته از اتفاقات روز جامعه است و اتفاقات جدیدی که در فضای بین المللی ایران رخ داده، تصمیم گرفتم فیلمنامه را بازنویسی کرده و نام آن را به «مظنونین برجام» تغییر دهم.

کارگردان فیلم سینمایی «خدا نزدیک است» بیان کرد: هنگام نگارش فیلمنامه «مظنونین برجام» به تعدادی از بازیگران مورد نظر خود فکر کردم که در صورت امکان از حضور این هنرمندان در این پروژه استفاده می کنم.

وزیریان در پایان با اشاره به اینکه بخش هایی از این فیلم در ایران و بخش هایی در خارج از کشور فیلمبرداری می شود، گفت: با توجه به داستان به‌روز این فیلم سینمایی، تلاش می کنم پروژه را برای سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کنم.

همچنین علی وزیریان متنی را به عنوان خلاصه داستان در اختیار مهر قرار داد که بخش‌هایی از آن بدین شرح است:

داستان فیلم «مظنونین برجام» در ژانر حادثه ای معمایی و سیاسی، در آینده نزدیک رخ می دهد. فیلم با سکانس انفجار شعبه «مک دونالد» در یکی از خیابان های تهران آغاز می شود.

چند کشور غربی و در راس آنها آمریکا در مورد حمایت ایران از سوریه، یمن و حزب الله لبنان و موارد مشابه دیگر اختلافات جدی و عمیق تر از قبل پیدا کرده اند. بندهای مبهم و اختلاف برانگیز توافقنامه «برجام» نیز این اختلافات را مضاعف کرده است. مسائلی مثل بازدید از سایت نظامی پارچین به عنوان یک منطقه نظامی و بازرسی از مراکز حساس و همچنین مطرح شدن برنامه موشکی ایران در قطعنامه ۲۲۳۱ از جمله موارد آنها است.

از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق نقشه راه، تقاضای ملاقات فنی و کارشناسی می کند اما کارشناسان و دانشمندان هسته ای از حضور در این جلسه امتناع می کنند و این گونه ملاقات ها را رفتاری توهین آمیز می دانند. یکی از آنها اعتراض می‌کند که چگونه چنین مواردی توسط نمایندگان مجلس پذیرفته شده است و…

در نهایت آژانس در ارزیابی نهایی خود (final assessment) نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اعلام تردید کرده و در نتیجه پرونده «مسائل حل نشده» بین ایران و آژانس را باز نگه می دارد.

آمریکا ادعا می‌کند ایران از تعهدات خود در «برجام» و قطعنامه مورد توافق سرپیچی کرده و اکنون بیش از گذشته حامی تروریسم در منطقه و ناقض حقوق بشر است بنابراین باید با پاسخ متقابل روبرو ‌شود که اولین پاسخ، بازگشت تحریم‌ها است. آمریکا با اطلاعاتی که از سایت‌ها و رفت و آمد مفتش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدست آورده قصد حمله به مراکز نظامی و تاسیسات هسته ای ایران را دارد.

….

در چنین شرایطی چند دوست قدیمی که از این شرایط به ستوه آمده اند یکدیگر را می یابند و تصمیم می گیرند چند اقدام مشترک در داخل و خارج از کشور علیه برخی از کشورهای غربی ها انجام دهند. نقشه اولین اقدام آنها لو می رود و با تک تک آنها برخورد امنیتی می شود؛ از سویی دیگر این گروه بخاطر انفجار شعبه «مک دونالد» در تهران مورد سوء ظن هستند. در نهایت افراد این گروه در شرایطی قرار می گیرند که چاره ای جز این ندارند که اهداف خود را خارج از مرز ایران دنبال کنند و داستان اصلی فیلم از همین جا آغاز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала