تعقیب کاربر

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeویندوز 10
ویندوز 10 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حقایق سیستم عامل « ویندوز 10» رو شد.

تمام حقایق سیستم عامل  « ویندوز 10» رو شد.  معلوم شد این برنامه دارای تنظیماتی است که می تواند کاربر را تحت نظر قرار بدهد.

کاربری که خواستار عدم افشای نام خود شد در باره تنظیمات جدید تعریف کرد و حتی  آنها را نشان داد که امکان تعقیب ونظارت بر  کارهای کاربر را ممکن می سازد. معلوم شد «میکروسافت»  عمدا  کد سری را  ایجاد کرده است که تمام کارهای انجام شده  در  کامپیوتر  بدون وابستگی به اینکه  به اینترنت وصل است یا  نه  را تعقیب می کند.

 دیرتر  آشکار شد که  این  اطلاعات را یکی از طراحان  سیستم عامل فاش ساخته است.  بدین ترتیب  «ویندوز 10»  می تواند اطلاعات  شخصی  کاربر را  بخواند — از  مکاتبات  عادی گرفته تا  تمام رمز عبور  به تمام « صفحات» اینترنتی  که در کامپیوتر او  مورد استفاده قرار گرفتند.

 بعلاوه این سیستم می تواند  محل قرار داشتن  کاربر را  تحت نظر قرار بدهد  و  تمام  جابجایی  او را « به  یاد بسپارد».  آنچه باعث تعحب می شود این نکته است که کاربر نمی تواند  این تنظیمات را  تغییر بدهد، زیرا کار بسیار دشواری است  و نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد.  اما  حقیقت دیگری که باعث شوکه  شد  این است که اطلاعات کاربران را نه فقط  کارمندان « میکروسافت»  بلکه « شرکای مورد اعتماد» آنها نیز دریافت می کنند.  همه چیز قانونی است، زیرا در یکی از مفاد  توافق  مجوز  آمده است که شرکت می تواند بهر اندازه که لازم باشد به جمع آوری  اطلاعات در باره مشتریان خود  و استفاده از این اطلاعات بپردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала