بارزانی: پ ک ک باید کردستان عراق را ترک کند

© AFP 2023 / Safin Hamedبارزانی: پ ک ک باید کردستان عراق را ترک کند
بارزانی: پ ک ک باید کردستان عراق را ترک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای خواستار خروج نیروهای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) از کردستان عراق شد.

به گزارش خبرگزاری "فرانس پرس"، بارزانی در بیانیه خود تاکید کرد: " به منظور جلوگیری از قربانی شدن غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی ترکیه، پ ک ک باید منطقه کردستان را ترک کرده و جنگ را از این منطقه خارج کند".
وی افزود: "نباید گذاشت تا زندگی شهروندان عادی اقلیم کردستان با تهدید و مخاطره روبرو شود. شهروندان عادی نباید قربانی این جنگ شوند".
تا بحال حزب دموکرات کردستان عراق که مسعود بارزانی ریاست آن را بر عهده دارد، با حضور نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه در کوه های قندیل واقع در شمال شرق عراق مخالفت نکرده است.
اوضاع در ترکیه پس از کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن بیش از صد نفر در حادثه انفجار انتحاری در شهر سوروچ و قتل دو پلیس در شهر جیلانپینار رو به وخامت گذاشته است. پ ک ک مسئولیت قتل دو پلیس را بر عهده گرفته و اعلام کرد این اقدام در انتقام کشتار سوروچ بوده است. به دنبال آن ارتش ترکیه عملیات نظامی را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه و حزب کارگران کردستان در شمال عراق آغاز کرده است. حملات علیه پایگاه های پ ک ک در شمال عراق با استفاده از جنگنده های ف-16 و همچنین تانک ها و توپخانه از مناطق مرزی ترکیه انجام می شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала