ویکیلیکس: دولت ژاپن از سال 2006 تحت نظارت آژانس امنیت ملی آمریکاست

© AFP 2023 / Philippe Huguenویکیلیکس: دولت ژاپن از سال 2006 تحت نظارت آژانس امنیت ملی آمریکاست
ویکیلیکس: دولت ژاپن از سال 2006 تحت نظارت آژانس امنیت ملی آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه اینترنتی ویکیلیکس، امروز لیستی با عنوان TargetTokyo منتشر کرد که در آن 35 هدف شامل شرکت ها و دولت ژاپن ذکر شده است ، آنها طی مدت زمان طولانی تحت کنترل و نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا بودند.

لیست کشف شده ی ویکیلیکس با عنوان TargetTokyo گواه آن است که آژانس امنیت ملی آمریکا کابینه وزرای ژاپن و شرکت های آنها از جمله کمپانی مشهور Mitsubishi را تحت نظارت داشته است. سایت رسمی این شبکه اینترنتی خبرمربوطه را منتشر کرد.
گزارش های آژانس امنیت فدرال که سایت ویکیلیکس دراختیار گذاشته است ، آگاهی عمیق اطلاعات آمریکا از امور داخلی ژاپن را نشان می دهد به طور مثال کشاورزی ، تجارت، طرح های کشور در زمینه توسعه ی فن آوری ، سیاست تغییر آب و هوا ، سیاست هسته ای و انرژی و نقشه ی انتشار آلاینده های کربن.
این اسناد همچنین گواه آن است که آمریکا از مواضع توکیو در مذاکرات سازمان تجارت جهانی در دوحه ، نامه نگاری ها با سازمان های بین المللی چون آژانس بین المللی انرژی ، برنامه ریزی استراتژیک و طرح یادداشت تفاهم در خصوص مدیریت ارتباطات دیپلماتیک با ایالات متحده و اتحادیه اروپا و همچنین محتوای جلسات محرمانه ی نخست وزیر که در محل سکونت رسمی یعنی سیندزوآبه برگزار می شد ، مطلع است.
سردبیر ویکیلیکس جولیان آسانژ خاطر نشان نمود که آنها تمامی اسناد شنیده شده و خوانده شده آمریکا در خصوص تصمیمات مقامات ژاپن را به استرالیا ، کانادا ، نیوزیلند و بریتانیا تحویل می دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала