درخواست سازمان ملل متحد از پاکستان برای از سرگیری ممنوعیت موقت حکم اعدام

© AP Photo / Sue Ogrocki, Fileدرخواست سازمان ملل متحد از پاکستان برای از سرگیری ممنوعیت موقت حکم اعدام
درخواست سازمان ملل متحد از پاکستان برای از سرگیری ممنوعیت موقت حکم اعدام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ملل متحد ضمن اعتراض به سیل اعدام های اخیر یک بار دیگر از پاکستان خواست که ممنوعیت موقت مجازات اعدام را در کشور از سر بگیرد. بر اساس اسناد بخش حقوق بشر سازمان ملل متحد تعداد افرادی که در پاکستان اعدام می شوند به 182 نفر رسیده است پس از آنکه ممنوعیت موقت آن در دسامبر سال گذشته لغو گردید.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر اعلام کرد که 8000 نفر در حال حاضر در زندان ها در انتظار مرگ به سر می برند ، بیانیه ی این دفتر بعد از اعدام دو محکوم به مرگ پس از توقف یک ماهه در زمان ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سازمان ملل متحد

کریستوف هینس ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد مربوط به مسائل اعدام های فراقانونی ، شتابزده و خودسرانه بیان داشت: " من یک بار دیگر از پاکستان می خواهم ممنوعیت موقت اعدام را با هدف لغو آن ادامه دهد. " به گفته وی در پاکستان در روزهای اخیر ممکن است چندین اعدام دیگر صورت گیرد و اکثر آنها توجیه قانونی خاصی ندارند.
پاکستان از سال 2008 ممنوعیت قانونی برای اجرای حکم اعدام را پس از حمله ی طالبان به مدرسه ی نظامی در پیشاور لغو کرد ، در نتیجه ی این حمله بیش از 150 نفر و اکثرا کودکان کشته شدند. حکم اعدام برای متهمین تروریست بود اما از ماه مارس قطعنامه ای تصویب شد که بر طبق آن مجازات اعدام ممکن است برای هر گونه جرم سنگینی صورت گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала