ظریف: فرانسه می تواند درصنعت هسته ای ایران حضور گسترده تری داشته باشد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف و فابیوس دوشنبه در حاشیه مذاکرات هسته ای باهم دیدار می کنند
ظریف و فابیوس دوشنبه در حاشیه مذاکرات هسته ای باهم دیدار می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد ایران و فرانسه سابقه ای دیرینه روابط دوجانبه دارند و از این ببعد می توانند به سمت روابط جدی تر و قوی تر حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری "تسنیم"، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود در تهران، با اشاره به این که آنها بحث های خوبی درمورد پیگیری روابط دوجانبه در حوزه های مختلف و توسعه این روابط داشتند، اظهار داشت: "در حوزه هسته ای نیز دارای روابط دیرینه هستیم که اجازه می دهد فرانسه یک بار دیگر در صنعت هسته ای ایران حضور گسترده تری داشته باشد".
ظریف در خصوص روابط دو کشور در طی سال های گذشته گفت: "ایران و فرانسه دارای سابقه طولانی هستند، البته این روابط در سال های اخیر با فراز و نشیب هایی مواجه بوده است و امیدواریم از این به بعد بیشتر از گذشته به سمت روابط قوی تر و جدی تر در زمینه های مختلف حرکت کنیم".
وی خاطر نشان کرد: "با اجرای توافق برجام، زمینه برای همکاری های گسترده تر بین دو کشور در موضوعاتی همچون انرژی، حمل و نقل، صنایع خودروسازی و دیگر عرصه هایی که پیش از این ایران و فرانسه دارای روابط بوده اند، فراهم خواهد شد".
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه صبح چهارشنبه برای دیدار رسمی وارد تهران شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала