گزارش و تحلیل

ارتش درنیمی از آتش سوزی ها ی طبیعت اسرائیل مقصر است

© REUTERS / Avi Roccahارتش درنیمی از آتش سوزی ها ی طبیعت اسرائیل مقصر است
ارتش درنیمی از آتش سوزی ها ی طبیعت اسرائیل مقصر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیست و هفتم ماه ژوئیه اسرائیل به طور ناگهانی مانورهای جنگی سه روزه را در زمین و هوا و دریا و حتی در فضای سایبری آغاز کرد.

ناوگان دریایی در این مانورها شرکت می کند ، در رژیم شرایط اضطراری ، تمرین سربازان نیروی هوایی صورت می گیرد و هزاران نیروی ذخیره نیز مشخص شده اند. هدف از این رزمایش، انعکاس حملات متداول از جانب سوریه ، لبنان و بخش غزه است.

امیر اورن ، مقاله نویس روزنامه ی قدیمی اسرائیلی Haaretz معتقد است که مانورها باید هشداری نه فقط به دشمنان بالقوه اسرائیل بلکه برای دولت باشد.

این تحلیل گر شرح می دهد: " طبیعتا ، اسرائیل انتظار دارد که این مانورها توجه " حزب الله" ، حماس و سایرین را جلب نماید. اما ممکن است که هدف اصلی آن باشد که به دولت سیگنالی بدهد در خصوص اینکه ارتش باید کمک های مالی لازم را دریافت نماید. اگر دولت لازم بداند که پول هایی را تنها به بخش های مشخص و مهم اختصاص دهد این بدان معناست که مقاصد تهاجمی ندارد. در چنین شرایطی ارتش نمی تواند آنها را اجرا نماید. در واقع آنها به حفاظت از تمامیت ارضی اسرائیل می پردازند. "

مانورهای نظامی پشت سر هم باعث می شود که ارتش اسرائیل از فرم خوبی برخوردار شده و یکی از تواناترین قدرت های نظامی در جهان محسوب شود. در عین حال برای این کار باید بهای زیادی و نه فقط از نقطه نظر مالی پرداخت شود.

بر اساس خبرهای سازمان مدیریت بر طبیعت و پارک های اسرائیل از آوریل امسال در کشور 60 آتش سوزی طبیعی اتفاق افتاده است که دلیل 40 آتش سوزی مانورهای نظامی بوده اند. آتشی که میدانی را به وسعت تقریبی 7 هزار هکتار در برگرفت برخی از انواع حیوانات نادر را در معرض تهدید قرار داد. اما نیروهای نظامی تاکید می کنند که اعمال آنها سود و منفعت مشخصی را به همراه دارد.

   در بیانیه ی رسمی ارتش دفاع اسرائیل آمده است که در کنار موارد مذکور مانور برای تمرین در زمان آتش سوزی است و تعداد مانورها کم نخواهد شد.

در این بیانیه ذکر شد: " ارتش دفاع اسرائیل مانورهایی را برای تمرین و ارزیابی مهارت های ارائه کمک به سازمان آتش نشانی در مقابله با گسترش آتش سوزی های طبیعی انجام داده و می دهد. "

در عین حال سازمان مدیریت بر طبیعت و پارک ها شک دارد که ارتش قادر باشد خسارت هایی را جبران نماید که به محیط زیست وارد کرده است. بر اساس بیانیه ی این سازمان ، نظامیان علی رغم قولی که داده بودند ، تجهیزات آتش نشانی لازم را نخریده اند.  اوری ناوخ،  نماینده سازمان مدیریت بر طبیعت و پارک ها بیان داشت: " ارتش تجهیزات آتش نشانی را نخریده و اقدامات احتیاطی را انجام نداده است. ما قول های زیادی را شنیده ایم اما حتی یکی از آنها اجرا نشده است. "

اوفر نیسیم، مشاور محیط زیست خاطر نشان می کند که در هوای داغ تابستان ، آتش سوزی آسیب جبران ناپذیری را به اکوسیستم منحصر به فرد وارد می کند.

اوفر نیسیم تاکید کرد: " امسال در اسرائیل ، تابستان خشکی است و هر روز گرم تر و داغ تر می شود. چنین هوایی باعث بروز آتش سوزی ها در طبیعت می شود. گاهی آنها به خاطر انفجار بمبها در زمان مانورهای نظامی رخ می دهند. در نتیجه بسیاری از انواع گیاهان و حیوانات در معرض تهدید نابودی قرار می گیرند. هر ارتش ، با فعالیت های خود ضررو زیان را به محیط زیست وارد می کند. پرسش جدی این است که چطور با آن مبارزه کنیم."    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала