گزارش و تحلیل

همکاری ایران و آلمان مطابق با بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا

© AP Photo / Vahid Salemiهمکاری ایران و آلمان مطابق با بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا
همکاری ایران و آلمان مطابق با بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هوشنگ فلاحتیان ، معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو بیان داشت که هیچ گونه محدودیتی برای سرمایه گذاران غربی و آمریکایی در بخش انرژی وجود ندارد.

 انتظار می رود  که به زودی چندین هیات از کشورهای اروپایی برای مذاکرات مربوط به امکان اجرای پروژه های کلان به تهران بروند. به گفته ی معاون وزیر ، ایران همچنین به از سرگیری و تقویت همکاری فعال با شرکت های بزرگ انرژی آلمانی علاقه مند است.

 در این روزها دانیل برنبک رئیس اتاق صنعت و بازرگانی آلمان و ایران (در تهران) بیان داشت که آلمان بلافاصله بعد از لغو تحریم ها کاملا برای بستن قرارداد با ایران برای صادرات کالاهای لازم و فن آوری به مبلغ 5 میلیارد یورو آماده است. برنبک همچنین خاطر نشان نمود که آلمان به همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه نفت و انرژی مولد برق و اجرای پروژه های مربوط به انرژی های تجدید پذیر ، ارسال تجهیزات پزشکی و همچنین تولید تجهیزات ویژه و فن آوری علاقه مند است. در عین حال به گفته ی برنبک ، مانع اصلی برای آغاز اجرای پروژه های مشترک فعلا مشکل پرداخت های متقابل بین کشورهاست ، برای آنکه در تحریم های علیه ایران ممنوعیت اجرای عملیات های بانکی مشترک وجود دارد. رئیس اتاق صنعت و بازرگانی ایران و آلمان ابراز امیدواری نمود که به زودی پروژه های دوجانبه اجرایی شوند.

محسن مقصودی ، کارشناس مستقل مسائل اقتصادی از دورتموند آلمان و فارغ التحصیل دانشگاه نفت و شیمی باکو در جمهوری آذربایجان در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک پیش بینی خود را از ارتباطات آلمان و ایران بعد از لغو تحریم ها شرح می دهد:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала