پوتین به رهبران اروپا استقلال را توصیه می کند

© Sputnik / Michael Klimentyevپوتین به رهبران اروپا استقلال را توصیه می کند
پوتین به رهبران اروپا استقلال را توصیه می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه ضمن گفتگو با کانال تلویزیونی سوییسی در پاسخ به سوال احتمال وقوع جنگ در اروپا گفت مایل است شاهد استقلال و حفظ حاکمیت در اروپا باشد.

رییس جمهور پوتین به رهبران اروپا توصیه کرد که سیاست مستقل تری را پیش بگیرند.
رهبر روسیه در پاسخ به سوال احتمال وقوع جنگ در اروپا گفت: «به هرصورت مایل هستیم که اروپا استقلال بیشتری در حفظ مواضع و منافع ملی خود و مردمش پیش بگیرد».

به اعتقاد پوتین، «روند مسابقه تسلیحاتی» از لحظه خروج یک طرفه ایالات متحده امریکا از قرارداد دفاع ضدموشکی آغاز شده است که به اعتقاد وی، سنگ بنای کل سیستم امنیت بین المللی بوده است.
پس از اینکه امریکا شروع به ساخت سیستم دفاع ضدموشکی کرد، روسیه «مجبور شد گام متقابلی بردارد تا موازنه استراتژیک قدرت حفظ شود». پوتین خاطر نشان کرد: «من اکنون می خواهم مساله بسیار مهمی را ذکر کنم: ما این کار را برای خود و برای این انجام نمی دهیم که امنیت فدراسیون روسیه را حفظ کنیم، بلکه هدف ما سایرین و دیگر کشورهای دنیا هستند».

وی همچنین می گوید: «باید برای دستیابی به توازن در منافع تلاش کرد، باید کارمان را در سطح شورای امنیت سازمان ملل متحد برسانیم. بی شک امریکا قدرت بزرگی است و مردم امریکا این کشور را طی چندین قرن ساخته اند. این نتیجه ای فوق العاده برای تلاش گروهی است… تقابل با دیگر کشورها در سیاست روسیه نمی گنجد، اما ما گاهی اوقات مجبور به دفاع از منافع خود هستیم و بی شک این کار را انجام می دهیم. اگرچه این کار را با تقابل و رویارویی پیش نمی بریم، به ویژه از طریق درگیری نظامی، بلکه ما به دنبال صلح و سازگاری و حل و فصل مورد تایید دو طرف هستیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала