مسکو: رویارویی روسیه و غرب مانع مبارزه با تهدید تروریسم است

© Sputnik / Viktor Tolochkoمسکو: رویارویی روسیه و غرب مانع مبارزه با تهدید تروریسم است
مسکو: رویارویی روسیه و غرب مانع مبارزه با تهدید تروریسم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مبارزه با تهدید تروریسم در جهان نیاز به تشریک مساعی دارد و باید عاری از سیاست و رویکردهای دوگانه باشد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با روزنامه "کومرسانت" با اشاره با این که رویارویی روسیه و غرب بر سر مسئله اوکراین مانعی جدی برای مبارزه با تروریسم در جهان است، اظهار داشت: "متاسفانه این رویارویی بر تلاش های جمعی در این زمینه تاثیرگذار است".
وی ادامه داد: "شرکای غربی ما بعضی اشکال همکاری در خصوص فعالیت های ضد تروریسم را از جمله از طریق گروه هشت و شورای روسیه-ناتو و همچنین از طریق بعضی تماس ها و رایزنی های دوجانبه به حال تعلیق در آورده اند و این امر باعث شده تا فرصت های زیادی را از دست داده باشیم".
سیرومولوتوف بعلاوه به رایزنی های ضد تروریسم با اتحادیه اروپا که سابقا به طور مرتب برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت: "اینک بیش از یک سال است که این رایزنی ها نیز به بهانه ساختگی برگزار نمی شود".
معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: "سیاست غرب برای سرنگونی رژیم های نامطلوب یکی از عواملی است که مکانیسم های امنیتی بعضی از کشورهای خاور میانه و آفریقای شمالی را درهم شکسته و در نهایت امر منجر به ایجاد گروه های تروریستی و از جمله داعش در منطقه گردیده است".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала