پیروزی مطلق

© AFP 2023 / Wenderson Araujoکریستینا فرناندس د کیرشنِر رئیس جمهور آرژانتین
کریستینا فرناندس  د کیرشنِر رئیس جمهور آرژانتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم کریستینا زیاده از حد عجیب و غریب و عاطفی است.

رأی دهندگان آرژانتین  وفاداری  خود  نسبت به  کریستینا فرناندس  د کیرشنِر  را   به اثبات رساندند. وی که بیانگر  اراده ملت است رئیس جمهور آرژانتین باقی می ماند و حتی با  ترک مقام خود  نفوذ و تأثیر خود را حفظ خواهد کرد.

وی در دانشگاه تحصیلات خود را در رشته روانشناسی  و  حقوق  به پایان رساند و با  نستر کیرشنِر  آشنا شد. بحث های داغ سیاسی  باعث آشنایی آنها شد.  اگر  شوهرش خواهان رسیدن به مقامات عالی سیاسی بود، کریستینا  دیرتر اعتراف کرد  که هرگز بدنبال  مقام سیاسی  نبود. اما او  در سال 2007 میلادی  به مقام ریاست جمهوری رسید. بسیاری از  کارشناسان معتقدند  که جهش قابل توجه  اقتصادی  و  محبوبیت زیاد باعث پیروزی او شد.  خانم کریستینا  دارای چنان خصوصیاتی است  که رأی دهندگان آرژانتینی  دوست دارند.

آندری شیشکوف  کارمند  ارشد علمی  انستیتوی  پژوهش های  استراتژیکی  روسیه در این خصوص گفت: مانند اکثر آرژانتینی ها  او زیاده از حد  عجیب و غریب و  عاطفی است و از  قدرت خاصی در سیاستمداری برخوردار است.  ملت آرژانتین، به ویژه طبقه  متوسط  او را  خیلی دوست دارد و  او در نظر آنها تجسم گر «  یوا پرون» است.

بحران مالی سال 2008 میلادی یک آزمایش جدی برای  کشور بود.  سطح محبوبیت  کیرشنر  20 درصد افت کرد.  اپوزیسیون از تمام  مشکلات و مسائل بسود خود استفاده کرد.  کار حتی به بستن  جاده های  اصلی کشور کشید. حمل و نقل  محصولات غذایی به شهر  قطع شد.  اما خانم رئیس جمهور توانست به همه  ثابت  کند که سطح دردپذیری او پایین است و  اراده  او برای رسیدن به پیروزی  فوق العاده قوی.  ضربه سختی به  قبایل  الیگارشی  با نفوذ، نظامیان  و  بروکرات های تعاونی ها  وارد آمد.  کل اقدامات نشانگر آن بود که کریستینا فرناندس، سیاستمداری  قدرتمند و با نفوذ است.

نیکلای  میرونوف  رئیس انستیتوی  پروژه های الویت دار  منطقه ای در این خصوص گفت: کریستینا فرناندس د کیرشنِر، سیاستمدار  قدرتمندی است  که در یک کشور  دارای مشکلات پیچیده توانست  دو دوره ریاست جمهوری  را  از سر بگذراند  و  بسیاری از طرح های  خود را به اجرا بگذارد.  با وجود اپوزیسیون قوی و  فرهنگ خاص سیاسی  آرژانتین  که علاوه بر حضور  گروه های نیرومند اپوزیسیون،  روحیات عاطفی  سیاسی  فوق العاده داغ است.  برای رئیس جمهور کشور لابی گری در  چنین کشوری دشوار است.  شوهر او که رئیس جمهور بود  برای دوره دوم ریاست جمهوری انتخاب نشد ، زیرا سطح محبوبیت او دچار نوسان زیادی شد.  کریستینا  کشتی سیاسی را  در  شرایط  آب و هوایی  دشوار سیاسی  و اقتصادی  با اطمینان  طی این سال ها با اطمینان پیش برد. او در عرصه اقتصادی  مانع از بروز ناآرامی های مردمی شد که  تا قبل از آن سر بلند می کرد.  وی با اطمینان  به عنوان رئیس جمهور  به انجام وظیفه پرداخت.

آندری شیشوف  در  این باره گفت: اقدامات و اعمال او  هم برای خودش و هم برای  همه ساکنان کشور سودمند بود. هم اکنون سطح محبوبیت او 50 درصد است. این شاخص بسیار خوبی برای آرژانتین است که معمولا روسای جمهور در حال ترک مقام  از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند.  در این رابطه  او از  سرمایه سیاسی قابل توجهی برخوردار است.  وی از یکی از نامزدهای  ریاست جمهوری  آرژانتین حمایت می کند. زیرا بدون  حمایت او  بدشواری می توان  در رقابت  بر سر کرسی ریاست جمهوری  پیروز شد. بدون شک او  نفوذ خود در  انتخابات ریاست جمهوری را حفظ خواهد کرد زیرا حزب او از  اکثر کرسی ها در پارلمان آرژانتین برخوردار است.

کیرشنِر نشان داد که چگونه باید روابط  موفقیت آمیز با  همسایگان نزدیک  و  کل جهان را برقرار کرد.  همکاری با روسیه  تأیید روشنی بر این امر است.  کشورها  منافع مشترک جدی خود را پنهان نمی کنند.

نیکلای میرونوف  در این خصوص گفت: روسیه و آرژانتین شرکای استراتژیک در عرصه سیاسی و اقتصادی هستند. در رشته اقتصادی  ذینفعی واقعی  کشورها در بازارهای یکدیگر مشاهده می شود.  روسیه در  محصولات کشاورزی آرژانتین ذینفع است  و  سرمایه گذاری در آرژانتین  در عرصه انرژتیک و  استخراج معادن نفت —  گاز و ساخت خطوط   لوله گاز.  آرژانتین بنوبه خود در  دریافت فناوری روسیه  دراین رشته  و  حمایت بین المللی ذینفع است.  در آرژانتین  وضعیت دشواری پیرامون  جزایر «  فولکلِند» شکل گرفته است…  و هر چند آرژانتین در همگرایی با جهان غرب  قرار دارد و  مناسبات  با ثبات و  محکمی با  آمریکا  دارد، آن کشور  می خواهد از  حمایت در دیگر  قسمت های جهان نیز برخوردار شود. در اینجاست که روسیه یک شریک واقعی  به حساب می آید.

عملا می توان گفت که کریستینا  فرناندس د کیرشنر ، رئیس جمهور  آرژانتین توانست تمام مسائلی را  که از قدرت حل آنها بر می آمد حل و فصل کند.  حتی در  مذاکرات با  وام دهندگان سازش ناپذیر،  خود را  یک سیاستمدار  مطمئن  نشان داد: نباید  کشوری که از پرداخت بدهی خود خودداری می ورزد را ورشکسته اعلام کرد.  اختلافات بر سر جزایر « فولکلِند» نیز لاینحل باقی می ماند. کشورهای با نفوذ زیادی  در این  مقابله شرکت دارند.  در این رابطه  آرژانتین از قدرت کافی برای پیروزی برخوردار نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала