پلیس های روانی آمریکا

© AFP 2023 / Jewel Samadپلیس نیویورک
پلیس نیویورک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در مغز این نوع پلیس ها «واکنش مهار» تکامل نیافته است.

 گروهی از محققان آمریکا  به مطالعه کار  مغز  پلیس های مسلح  قبل از فشار  ماشه  پرداختند. به عقیده آنها به پلیس های آمریکایی  می توان یاد داد بسوی  شهروندان غیر مسلح تیراندازی نکنند.  فقط  چند تمرین برای  آموزش آنها کافی خواهد بود.

به نوشته « دیلی میل» محققان آمریکایی معلوم کردند  به چه دلیل  پلیس  بسوی شهروندان غیر مسلح تیراندازی می کند.  در مغز این نوع پلیس ها  «واکنش مهار» در چنین  شرایطی  تکامل نیافته است.

 شلیک از تپانچه  نیاز به هماهنگی  بین  چند بخش مغز دارد.  همانطور که معلوم شد شلیک تصادفی به علت عدم توجه نیز رخ می دهد.  مقاله منتشره در مجله « علم روانشناسی»  پیشنهاد می کند  که گرایش به شلیک غیر عمد را می توان  با  کمک تمرینات ویژه برطرف کرد.

آدام  بیگس  محققی از دانشگاه «  دیوک»  در توضیح گفت: «  شلیک از  اسلحه  یک فرایند دشوار است و اگر به این روند  شرایطی را اضافه کنیم  که نظامیان و پلیس با آن روبرو می شوند  آموزش کاربرد اسلحه  دشوارتر می شود».

بیگس گفت:  متخصصان تصمیم  عدم شلیک  را «  واکنش مهار» می نامند:  این امر به ویژه وقتی  یکی از شهروندان در خط آتش قرار دارد  اهمیت زیادی دارد. آزمون شناخت و  تمرینات از جمله  روش های جالب  برای بهبود توانایی شلیک  و مهارت  دوری از ارتکاب اشتباهات، مانند تیراندازی به  ساکنان غیر مسلح خواهد بود».

محققان مشخص کردند که هر چه توجه  شخص  کمتر باشد  او دچار اشتباهات بیشتری  در تیراندازی می شود. متخصصان برای رسیدن به این نتیجه  دو تمرین  آزمایشی را به انجام رساندند.

در گروه اول، برای جلوگیری از قربانی در بین مردم به مأموران پلیس  تشدید واکنش « مهار» را یاد دادند. دوره آموزشی از  درس های کامپیوتری تشکیل شده بود.  گروه دوم تمریناتی را از سر گذراند که  درس ها با  تیراندازی  مرتبط نبود.  هر دو گروه در کلاس های آموزشی سه ساعته  طی سه روز شرکت داشتند.

در آخرین روز دوره آموزشی،  تمام شرکت کنندگان می بایست  در یک بازی  کامپیوتری شرکت کنند که  تحریک کننده تیراندازی بود.  متخصصان  متوجه شدند که افراد از گروه اول  به تعداد کمتری از  افراد غیر مسلح تیراندازی کردند،  در حالی که نتیجه گروه دوم بلاتغییر  بود.

شرکت کنندگان  گروهی که آموزش « واکنش مهار» را گذرانده بودند در جریان تمرینات  بیشتر به هدف ضروری شلیک کردند تا  به  افراد غیر مسلح.

بعلاوه هر چه علایم سندروم کم توجهی  و بیش فعالی  در بین شرکت کنندگان بیشتر  بود  آنها راحت تر توانستند  « واکنش مهار» را  بهبود بخشند.  هم اکنون محققان سعی می شود  معلوم کنند  کدام جنبه  تمرینات  بر  تفاوت  نتایج تأثیر گذاشته است.

مطابق با  گزارش  قبلی  در 5 ماه اول سال جاری،  پلیس آمریکا  حداقل  بسوی 385 نفر  غیر مسلح شلیک کرده است که دو بار بیش از  شاخص سالانه است  که طی 10 سال اخیر به ثبت رسیده است.  در  بین قربانی های  غیر مسلح  پلیس  دو سوم آنها  شهروندان سیاه پوست  و اسپانیولی  هستند.

روزنامه «  واشنگتن پست»  که به تعیین موارد تیراندازی  بی دلیل  پلیس به افراد غیر مسلح دست زده بود، چنین  اطلاعاتی را منتشر کرده است.  به نوشته نشریه،  49 نفر از افرادی که  مورد هدف پلیس قرار گرفتند، اصلا اسلحه نداشتند  و اسلحه  13  نفر اسباب بازی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала