رکود داخلی آمریکا

© AP Photo / David Goldmanنقشه آمریکا
نقشه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارگران بیچاره آمریکا در وضعیت بدی قرار دارند.

متخصصان آمریکایی   هرشلی فریدمان  از کالج  بروکلین  و  سارا  هرتس  از  دانشگاه  دولتی نیویورک  اطلاعات آماری در باره  اوضاع داخی  در  ایالات متحده آمریکا  طی دهسال اخیر  را  مورد  تجزیه و تحلیل قرار دادند. روزنامه  « تایم» با استناد به جمعبندی نتایج  نوشت:  آمریکا در مواضع  گوناگون « در حالت رکود» قرار دارد. شایان ذکر است که آمریکا  از نظر  تعداد کودکانی که  در  مرز فقر  زندگی می کنند   عملا از تمام  کشورهای  پیشرفته جلو زده است  که یونان  دچار بحران را نیز می توان  شامل این گروه از کشورها کرد. از  کشورهای دیگر  اروپای شرقی، می توان از   لهستان،  لتونی و استونی نام برد. سطح متوسط  درآمد آمریکایی ها  که 39 هزار  دلار بود به  ردیف 27  فهرست رتبه بندی  سراسری جهان  سقوط کرد.  قبرس و تایوان و  ایرلند  از آمریکا جلو زدند.  سطح  رضایت از زندگی  در موضع 12  فهرست رتبه بندی قرار دارد.  شاخص های رفاه  و سطح  رشوه خواری  و  کیفیت  و  قیمت  خدمات اصلی  همچنین  نشانگر  رکود است.  اما  خطرناک ترین گرایش  نابرابری  روبه افزون  وضعیت مالی  شهروندان است.

در این اواخر  آمریکا  توجه بیشتری نسبت به خود  تا به جامعه آمریکا مبذول می دارد  طبقه متوسط  کاهش می یابد  و  کارگران بیچاره  در وضعیت  بدی قرار دارند.  دولت  می بایست  در عرصه  آموزش و پرورش  سرمایه گذاری کند و نه در دستگاه دولتی  و  مدیریت که  همین موضوع در رابطه با  عرصه  بهداشت و بهداری نیز صادق است.

پروفسور سارا  هرتس  در مصاحبه با  « سپوتنیک» گفت:  طبقه متوسط  تا چنان حدی  تحت فشار مالیاتی قرار دارد  که عملا  نمی تواند از عهده پرداخت آن برآید  در حالی که شرکت های بزرگ  عملا  مالیاتی پرداخت نمی کنند.

پروفسور هرشی فریدمان  همکار  هرتس در این خصوص گفت:   بدشواری می توان گفت که آیا چیزی تغییر خواهد کرد  یا نه. سیاست واشنگتن به بن بست رسیده است.  دمکرات ها  سیاست را به چپ و  جمهوریخواهان به راست می کشانند.  آمریکا به یک الیگارشی  مبدل می گردد و همه چیز  فقط به نفع  ثروتمندان انجام می شود.  امیدوارم  رئیس جمهوری پیدا  شود  که  حد متوسط  را بیابد و سرمایه داری بر پایه های  اخلاقی را پیدا کند.

پروفسور هرتس گفت: خیلی سریع می توان به ابر قدرت  درجه دوم  مبدل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала