ایران مخالف تمدید بازگشت پذیری تحریم ها بعد از دوره ده ساله است

© REUTERS / Heinz-Peter Bader ایران مخالف تمدید بازگشت پذیری تحریم ها بعد از دوره ده ساله است
ایران مخالف تمدید بازگشت پذیری تحریم ها  بعد  از دوره ده ساله است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت کشور وی مخالف تلاش ها برای تمدید دوره ده ساله بازگشت پذیری تحریم ها در رابطه با برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، این عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که اگر آمریکایی ها بخواهند محدودیت را از 10 سال به 15 سال افزایش دهند، پاسخ جمهوری اسلامی چه خواهد بود؟ گفت: چنین چیزی امکان ندارد؛ قطعنامه شورای امنیت که دو روز گذشته صادر شد، کاملا روشن بود و تاریخ خاتمه بررسی ها کاملا در آن مشخص است و هیچ جای ابهامی ندارد.

عراقچی اضافه کرد: بنابراین طول دوره بررسی شورای امنیت از نظر قطعنامه و به صراحت قطعنامه، همان 10 سال است.

وی اضافه کرد: این که اعلام شده که بعد از 10 سال این ها قصد دارند قطعنامه جدیدی ارایه دهند و موضوع بازگشت پذیری برای چند سال تمدید شود، خواسته ای است که ابراز کرده اند اما از نظر ما هیچ اعتباری ندارد و بخشی از توافق نیست؛ بنابراین هرگونه تاریخی بعد از 10 سال فاقد موضوعیت است.
پیشتر گروه"1+5" میانجیان بین المللی به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلان کرده بود که قصد دارد پس از دو سال قطعنامه جدیدی درباره تمدید مدت بازگشت پذیری تحریم ها علیه ایران به مدت 5 سال به شورای امنیت سازمان ملل تقدیم کند.


تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها 18 روزه آنها به انعقاد طرح جامع اقدامات مشترک منجر گردید که اجرای آنها باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала