دفاع وزیر خارجه ایران از توافقنامه هسته ای در مجلس شورای اسلامی

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiدفاع وزیر خارجه ایران از توافقنامه هسته ای در مجلس شورای اسلامی
دفاع وزیر خارجه ایران از توافقنامه هسته ای در مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هنگام تقدیم گزارش درباره نتایج مذاکرات درباره برنامه هسته ای تهران در مجلس شورای اسلامی به دفاع از توافقنامه حاصله در وین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری " ایرنا" ، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: "ما هیچ‌گاه ادعا نمی‌کنیم که برنامۀ جامع اقدام مشترک کاملا به نفع ایران است. مذاکره یک بده بستان است. مسلماً ما انعطاف‌ها و نرمش‌هایی داشته‌ایم اما این انعطاف‌ها به صورت برنامه‌مند انجام شده‌اند…. اما همه می‌دانند که آن چه مهم است، نتیجه نهایی بوده و دستی است که در پایان به علامت پیروزی به بالا می‌رود".
وزیر خارجه ایران خاطرنشان ساخت کشور وی در مذاکرات نشان داد که قادر به گفتگو با قدرت های بزرگ جهان و تسلیم نشدن است.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها 18 روزه آنها به انعقاد طرح جامع اقدامات مشترک منجر گردید که اجرای آنها باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.
شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه (29 تیر) به اتفاق آرا به پیش‌نویس جمع‌بندی هسته‌ای ایران و 1+5 رای مثبت داد و تمام کشورهای عضو سازمان ملل را موظف کرد تا برنامه جامع اقدامات مشترک را اجرا کنند.
پیش از اقدام شورای امنیت، شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا هم جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 را تائید کرد.
هنوز زمان رای گیری درباره توافقنامه هسته ای ایران با 1+5 درمجلس شورای اسلامی معلوم نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала