داعش در مرکز اروپا اردوگاه آموزشی تاسیس کرده است

© Sputnik / Natalia Grebeniukداعش در مرکز اروپا اردوگاه آموزشی تاسیس کرده است
داعش در مرکز اروپا اردوگاه آموزشی تاسیس کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه بریتانیایی "میرور" در گزارشی ادعا کرد داعشی ها در روستای دورافتاده "اسوه" در بوسنی و هرزگوین اردوگاه آموزشی دائر کرده اند و در حال طراحی حملات تروریستی در اروپا هستند.

به نوشته این روزنامه، روستای اسوه در صد کیلومتری شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزکوین واقع شده است. راه های ورودی به این روستا به قدری باریک است که یک خودرو به زحمت می تواند از آنها عبور کند. بسیاری از خانه های این روستا تخریب شده اند و نقاط مسکونی دیگری در نزدیکی آن وجود ندارند.

«کشور اسلامی» ( داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
گروه «دولت اسلامی» ( داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان است
 یک هیئت تحقیقی که توسط این روزنامه برای بررسی وجود این اردوگاه تشکیل و عازم بسنی و هرزگوین شده است، می گوید زمین های این روستا و مناطق اطراف آن توسط افراط گرایان مرتبط با داعش خریداری شده اند. در گزارش این هیئت از جمله نام "هارون مهیسویچ" روحانی تندرو بونسایی و نام های "یاسین ریزویچ" و "عثمان ککیچ" جهادگران محلی آورده شده اند. "عزت هدزیچ" سرکرده محلی که چندی پیش توسط نیروهای امنیتی بوسنی به همراه شماری از تندروان دیگر بازداشت شده نیز مالک چند هکتار زمین و بعضی خانه ها در این روستا می باشد.
ساکنان محلی این روستا را "لانه تروریست ها" می نامند.

بوسنی و هرزگوین کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا است که از طریق دریای آدریاتیک اروپا را به سوریه، عراق و شمال آفریقا متصل می کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала