دفاع سایبری

© Fotolia / Apopsهکر
هکر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت دولتی « سانِپار» برزیل از این طرح استفاده خواهد کرد.

طرح  مرکز مهندسی  « می فی»  تحت عنوان «  سپر» برای دفاع  از  کارخانه ها  در مقابل حملات  سایبری  به  تجهیزات  خودکار، در برزیل  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دمیتری  میخائیلوف  رئیس مرکز مهندسی  «می فی»  گفت: شرکت « سانِپار» اولین  شرکت  دولتی برزیل تأمین آب و پاکسازی  ایالت « پاران»  است که از این  طرح استفاده خواهد کرد.

اساس برنامه « سپر» را  برخورد جامع  نسبت به  دفاع از سیستم خودکار  در مقابل  تأثیرات مخرب  سایبری تشکیل می دهد.  این سیستم  حمله  را دفع  و  در باره وقوع آن  در سطح  اوپراتور کامپیوتر  و در سطح صحرایی  که دستگاه نهایی ، خطوط ارتباطی  و غیره در خارج از کارخانه قرار دارد خبر می دهد. این مجموعه  یکسری برخوردهای جدید  دفاع اطلاعات  را  به اجرا می گذارد که یکی از آنها  کنترل فرایند تکنولوژیکی است.

میخائیلوف  گفت: « مبرم بودن این  سیستم پس از قضیه  ویروس « Stuxnet» که به کارخانه هسته ای در ایران حمله کرد، آشکار شد. از این لحظه به بعد  دفاع سایبری  تأسیسات مهم استراتژیکی   مورد توجه خاص ریاست شرکت و دولت قرار گرفت».

طراحان مرکز مهندسی  اولین بازرسی تأسیسات را به انجام رساندند  و طی یکماه در برزیل   به مطالعه سیستم خودکار کارخانه خواهند پرداخت تا  خودویژگی آن را معلوم کنند و بتوانند « سپر» را با درخواست های شرکت وفق دهند، زیرا کارها برای هر یک از تأسیسات بطور جداگانه انجام می شود.

خودویژگی  مرکز مهندسی روسیه در آن است  که علاوه بر ارائه راه حل، تکنولوژیکی  با درخواست سفارش دهنده  و در صورت ضرورت  با سیستم  موجود همخوان می شود و آموزش متخصصان محلی  به انجام می رسد.  در صورت تمایل سفارش دهنده،  مرکز مهندسی  از طراحان  دیگر دعوت به همکاری خواهد کرد.  در این صورت، سفارش دهنده  نه فقط یک  مسأله، بلکه  سری  مسائل مرتبط را حل و فصل می کند.

سیستم « سپر»  محدودیتی ندارد و  از آن می توان در  تأسیسات  فوق العاده مهم  زیر ساخت  و  کارخانه های دیگر استفاده کرد.  شرکت های حمل ونقل،  نفت و گاز،  انرژتیک، مسکن،   بانک و عرصه های دیگر  نسبت به  این سیستم ابراز توجه کرده اند.

در روسیه  این محصول  بر  طبق استراتژی  « WhiteLabel»  تحت مارک «  اینفو واچ»  ناتالیا  کاسپرسکایا  رواج می یابد. تولید اجزاء دستگاه  قرار است  در کارخانه های روسیه  از جمله در «  روس اتم» سازماندهی شود.

مرکز مهندسی « می فی»  با  برزیل در رابطه با یکسری پروژه ها همکاری فعالی دارد.  شرکای آمریکای لاتین علاوه بر سیستم فوق الذکر،خواهان دریافت  سیستم های  اتوماتیک ، انفورماتیک برای سرویس های  فناوری انفورماتیک  کارخانه ها  و دیگر طرح های  روسیه  هستند.

 دمیتری میخائیلوف  رئیس مرکز  مهندسی « می فی»  گفت: « ارزیابی عالی  طرح  شرکت در بازار روسیه یک چیز  و معروفیت آن در خارج یک چیز دیگر است- وقتی  این طرح  بخشی از  صادرات تکنولوژیکی  می شود  نشانگر  ارتباط « مراکز عالی روسیه  —  بخش تولید روسیه — ورود به بازار جهانی»  است.  این  امر از نظر استراتژیکی  برخوردی آینده دارتر است  ».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала