تسلیحات جدید هسته ای

© Sputnik / Vitaliy Ankovشلیک راکت
شلیک راکت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و آمریکا آزمایش تسلیحات تاکتیکی هسته ای را به انجام می رسانند.

 به نوشته نشریه آمریکایی  « نشنل اینترست»، روسیه به احتمال قرین به یقین  سیستم  جدید موشکی « اسکندر» را در  کالیننیگراد  مستقر خواهد کرد و  ایالات متحده برای  نو کردن  ذخیره هسته ای  پایگاه نظامی  خود در اروپا آماده می شود.  در ماه ژوئیه روسیه و آمریکا  آزمایش  تسلیحات تاکتیکی هسته ای  را به انجام می رسانند: روسیه —  نو کردن  سیستم موشکی « اسکندر — ام»  و ایالات متحده —  نوع جدید  سلاح ترمو هسته ای  — بمب اتمی « ب16-12».

در منطقه نظامی واقع در جنوب روسیه، تدارک مشق نظامی  پرتاب موشک «  اسکندر — ام» جریان دارد  که در پایگاه نظامی  « کاپوستین یار» در  آستراخان واقع است.  نمایندگان  صنعت نظامی روسیه اطلاع داده بودند  که  تمام آزمایشات  این نوع  موشک های  ضربتی — تاکتیکی  تا پایان سال 2015 میلادی  به پایان خواهد رسید.

 سیستم « اسکندر — ام»  یک سیستم متحرک موشکی  تاکتیکی  با برد تیراندازی  از 50 تا 500 کیلومتر است.  هر خودروی حامل قادر به حمل دو موشک در آن واحد است که می توانند به سوی  اهداف مستقل  طی چند ثانیه پرتاب شوند.  اهداف این موشک ها حتی در زمان پرواز راکت ها می توانند تغییر یابند  و  از آنها می توان  نه فقط برای زدن اهداف ساکن   بلکه متحرک  مانند  دستگاه های  موشکی — تاکتیکی ، ستون تانک ها و یا  گروهای موتوریزه سپاه استفاده کرد.

به نوشته نشریه « اسکندر» از یک  خودویژگی  بی نظیر  دیگر برخوردار است: کلاهک هسته ای با  ردیابی نوری  را می توان با کمک  سیگنال رادیویی کد شده  از جمله  سیگنال از  سیستم هوایی کشف رادیویی « آواکس»  و یا  پهپاد  هدایت کرد.  این مهم  تأمین کننده  امکانات مکمل  هدایت موشک است.  کامپیوتر  آن  تصویر هدف رادریافت می کند  و مشخصات آن را به ثبت می رساند  و موشک  با سرعت  ما فوق صوت بسوی  هدف پرواز می کند».

این نشریه یادآوری می کند که روسیه بارها  قصد خود در رابطه با استقرار  سیستم نو شده « اسکندر» در کالیننیگراد را  اعلام کرده است که در  مرز نزدیک با کشورهای عضو ناتو — لهستان و  کشورهای بالتیک قرار دارد.

 نشریه نوشت: « ایالات متحده آمریکا خود را برای پاسخ به  مدرنیزه شدن سلاح روسی آماده می کند. اوایل ماه، نیروی  هوایی  آمریکا و  نهاد ملی   امنیت  هسته ای (ان.ان.اس.آ)  اولین آزمایش  بمب سنگین  « ب-61-12» را به انجام رساند.این اولین آزمایش از سه آزمایش  برنامه ریزی شده برای سال جاری بود.  بمب از هواپیمای  « اف —15 ای» « Strike Eagle » پرتاب شد. پس از بهره برداری از آن، بمب  جدید جای  بمب « ب 61» را خواهد گرفت که بمب اصلی ترمو هسته ای آمریکاست.  کلا 825 بمب از این نوع ساخته شده بود  که ذخیره کنونی آن نیمی از این تعداد است.

مطابق با اطلاعات نشریه،  بمب های « ب 61» در  شش پایگاه نظامی  آمریکا در 5 کشور اروپایی (  به غیر از پایگاه های داخل آمریکا)  قرار دارند.  نیروی  هوایی آمریکا در فرایند  نو کردن ذخیره  هسته ای باید به تجدید تجهیز  بمب افکن های « اف-15 ای» « استرایک ایگل» بپردازد  تا آنها بتوانند  بمب « اف 61-12» را حمل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала