گزارش و تحلیل

قیمت گاز ایران

© Fotolia / Pakhnyushchyyشعله گاز
شعله گاز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازگشت به بازار جهانی نفت برای ایران فراهم می شود.

 پس از آنکه  مذاکرات چندین ساله  در باره برنامه هسته ای ایران  که 12 سال ادامه داشت  شب 14 ماه ژوئیه  به پایان موفقیت آمیز انجامید و در نتیجه  ایران و کشورهای گروه « شش»  توانستند  به توافق جامع برسند  انتظار می رود  که در آینده نزدیک  مرحله جدید همکاری  با بسیاری از کشورها برای ایران فرا برسد.  از جمله پس از آنکه تحریم ها  در رابطه با ایران لغو شوند.  این مهم  بازگشت به بازار  جهانی نفت  را برای ایران فراهم خواهد ساخت  و  تهران می تواند دوباره به سیستم مالی  بین المللی دسترسی داشته باشد. احیای  مشارکت و همکاری اقتصادی با آن کشورهایی  که ایران  همکاری تنگاتنگی  تا قبل از تحریم های اقتصادی با آنها  داشت  موضوع مهمی است.  ترکیه یکی  از  واردکنندگان بزرگ گاز ایران  است که  ایران می تواند از طریق خاک آن کشور، نقشه تحویل  گاز خود به کشورهای  اروپایی را به اجرا بگذارد.

 همکاری ایران — ترکیه در  بخش انرژتیک  پس از لغو کامل تحریم های اقتصادی   از ایران   چگونه پیشرفت خواهد کرد؟  تحویل گاز ایران به  ترکیه  چگونه  صورت خواهد گرفت، آیا قراردادهای جدید به امضا خواهند رسید؟

  امید شکری کله سر کارشناس  مستقل  انرژی و دانشجوی دکترای روابط بین الملل دانشگاه ترکیه «یالوا» در مصاحبه با مارینا الشعلان، خبرنگار رادیو « سپوتنیک» نظر خود را در این خصوص ابراز نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала