ویرانی آمریکا

© Photo / Stefano Montagnerنمای شهر نیویورک - آمریکا
نمای شهر نیویورک - آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی 15 دقیقه موج سونامی دهها هزار نفر را به کام مرگ خواهد کشاند.

مطابق با پیش بینی متخصصان اگر  تخته های تکتونیکی در « کاسکادی» دچار تکان شدید شوند ، زمین لرزه ای  به قدرت از 8 تا  9,2 درجه ریشتر رخ خواهد داد.

کترین  شولتس در گفتگو با  مجله  «  نیو یورکر»  گفت که دیر یا زود این تراژدی رخ خواهد داد.  شکافی به درازای  1000 کیلومتر  موجب ویرانی  فاجعه باری  در  امتداد سواحل  شمال — غرب  خواهد شد.  اما وحشتناک تر از همه موج سونامی  خواهد بود  که زمین لرزه و جابجایی تخته های تکتونیک  باعث بروز آن خواهد شد.  طی 15 دقیقه  موج سونامی  دهها هزار نفر را به کام مرگ خواهد کشاند.

سیئتل، پورت لند، یودژین و « سالم» مرکز اروگان  و « المپیا» مرکز واشنگتن با جمعیت کل  بیش از 7 میلیون نفر در منطقه  خطر نابودی قرار دارند.  اگر زمین لرزه در « کاسکادی» رخ بدهد،  این  حادثه  مخرب ترین  بلا در تاریخ آمریکا خواهد بود.

به عقیده زلزله شناس آمریکایی، زمین لرزه می تواند  در زندگی نسل آینده و یا فردا رخ بدهد. » شانس وقوع این حادثه  در 50 سال آینده در آمریکا،  یک در سه است.  حدود 13 هزار نفر کشته خواهند شد و 27 هزار  نفر   صدمه خواهند دید و  2 میلیون و 500 هزارنفر  فراری خواهند بود که نیاز به آب و  غذا و سرپناه خواهند داشت.  مقامات آمریکا باید از  همین امروز به فکر این موضوع باشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала