درهم شکسته شدن خط دفاعی داعشی ها در اطراف شهر رمادی عراق

© AP Photo / Fileدرهم شکسته شدن خط دفاعی داعشی ها در اطراف شهر رمادی عراق
درهم شکسته شدن خط دفاعی داعشی ها در اطراف شهر رمادی عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع عراق روز پنچ شنبه از عبور ارتش عراق از خط دفاعی داعش در در اطراف شهر رمادی خبر داد که تحت کنترل شبه نظامیان عضو این گروه تروریستی قرار دارد.

شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در ماه مه شهر مهم و استراتژیک رمادی مرکز استان انبار عراق ، واقع در حدود صد کیلومتری بغداد را به تصرف خود در آوردند. روز دوشنبه عملیات بزرگ ارتش عراق برای آزاد سازی استان انبار آغاز شد که بخش بزرگی از آن در دست داعش است.
به گزارش خبرگزاری ، ناصر نوری، سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت:" سربازان ما در فاصله چند کیلومتری از مرکز رمادی قرار دارند و ما از چند جانب به حومه این شهررسیده ایم".
داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала