استراحت در ساحل آزوف

© Sputnik / Anton Denisovساحل دریای آزوف
ساحل دریای آزوف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنان بومی به تاریخ خود افتخار می کنند.

دریای آزوف جایی است  که برای استراحت  خانواده ها به ویژه کسانی که فرزندان خردسال دارند  ایده آل است.  هوا گرم اما بدور از داغی سواحل دیگر است.  از این رو می توان  منتظر ماه اوت نشد   و زودتر برای استراحت به آنجا رفت.  بعلاوه  هوای پاک و  میوه های خوشمزه  در انتظار  مهمانان  است.

بهر حال ساکنان بومی توجه بیشتری به  زندگی فرهنگی  آن ناحیه مبذول می دارند.  آنها به تاریخ  خود افتخار می کنند.  از دوران باستان   قبایل  گوناگون در آنجا ساکن شدند:  ثروت دریا ، ماهی،  زمین حاصلخیز  و راه های آبی  باعث آن شد  تا خیلی سریع  تمدن باستانی  در اراضی  به دور از یونان تکامل یابد.  در  موزه « تامان»  در باره  زندگی در  دوران باستانی  تعریف می شود.

الکساندرا آفاناسیووا  مدیر موزه در این خصوص گفت:  اشیاء و وسایل موزه ای  زیاد  خودویژه    جزئی از میراث  جهانی است.  در این موزه یادبودهای  بی نظیر معماری وجود دارند  که در دوران باستان در  شبه جزیره  « تامان» وجود داشتند. عمدتا آنها معابد الهه آفرودیتا بودند که در آنجا او را  آفرودیتا آپاتور می نامیدند ،معابد  آرتیمِس ، الهه  دمیترا و آپولو — شفادهنده.  آنها معابد  فوق العاده زیبایی بودند. بنایی  که مردم  برای  دادن قربانی به آنجا می آمدند  نیز جالب بود —  تولوس تامان(مقبره مدور آفرادیتا) که در آنجا  مجسمه  آفرودیتا  یافت شد که البته کوچکتر از  آفرودیتای کلاسیک است — 93 سانتیمتر-  اما  درست شبیه آن است.  یافته های زیادی  که در کلکسیون موزه  وجود دارند از  شهر زیر آبی  باناجوریا است.

این محل با  ادبیات روسی نیز ارتباط زیادی دارد.  کافیست فقط از  اثر ادبی «  قهرمان  زمان ما» یاد شود.

دو کلبه  که بر طبق  داستان « تامان»  لرمانتوف ساخته شده اند.  کلبه ای که او در آنجا  اقامت گزید و کلبه ای که  صاحبخانه دزدان را در آنجا پناه می داد.  موزه  هر دو کلبه را در اختیار دارد — کلبه

 قزاق  میسنیک که بخش اول  است و بخش دوم که «  دو سفر لرمانتوف به  قفقاز » نامیده می شود  بخش ادبی است. در این بخش  این کلبه به شکل چادر  افسر ارتش  در زمان سفر  لرمانتوف در راه قفقاز  و  تامان  توصیف شده است.

تامان جایی است  که همه  گردشگران می توانند چیزی  مطابق علاقه و سلیقه خود در آنجا پیدا کنند.  تا دوستداران  گردش های فرهنگی  قهرمانان لرمانتوف را به  یاد می آورند دیگران می توانند  شراب های   خاص تامان را مزه کنند.

الکساندر  شیپ  رئیس بخش  مجتمع بهداشتی —  استراحتی  و  توریسم  « تمروکسکی»  در اینباره گفت:  در شبه جزیره تامان 2 دریا   بهم می پیوندند — آزوف و دریای سیاه. با توجه به اینکه  167 هزار  تن  انگور در سال جمع آوری می کنیم.  و 18 کارخانه  شراب سازی داریم  سازماندهی تور  شراب برای  ما راحت است. توریستهایی که برای استراحت در  سواحل دریا به اینجا می آیند می توانند   شراب واقعی را مزه کنند و انگور های خوشمزه را بخورند  و در گردش هایی که به کارخانه شراب ترتیب داده می شود و در  مراسم مزه و چشیدن انواع شراب  شرکت کنند. راهنمایان توریستی ما  فرهنگ نوشیدن را به آنها می آموزند.  از اقصی نقاط روسیه به نزد ما می آیند. در سال گذشته  1 میلیون و 620 هزار گردشگر  از « تمروکسکی» دیدن کردند.  دریای آزوف در تابستان تا 30 درجه گرم می شود.  سواحل دریا  برای  بازی بچه های خردسال ایده آل است.  جشن های زیادی  نیز در اینجا برگزار می شود.

ابتدا فستیوال   مو  که در اولین روزهای ماه اوت برگزار می شود — آغاز  برداشت محصول  تاکستان.  ابتدا همه نوع انگور  جمع آوری  و بعد  تقسیم بندی می شوند.  در پی این جشن، جشن  هندوانه برگزار می شود زیرا  ما بیش از 50 هزار تن هندوانه  پرورش می دهیم.  در قصبه « استِرِلکا»  این جشن  در روزهای 11 تا 13  اگر مصادف با روز شنبه شود پس از جشن « مو» برگزار می شود که آن  را « بهشت  هندوانه» می نامیم.

 در آنجا  تعریف در باره رکوردهای خود را دوست دارند.  از تازه واردان می پرسند بزرگترین هندوانه پرورش یافته در «تامان»  چند کیلو بوده است. هیچ کس نمی تواند جواب درست را پیدا کند.   73 کیلو. 4 نفر بدشواری آن را بلند کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала