مارپیچ های طلایی اسرارآمیز

© Fotolia / Figurniy Sergeyمنظره کپنهاگ در دانمارک
منظره کپنهاگ در دانمارک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یافته غیر عادی به حدودا 700-900 سال قبل از میلاد تعلق دارد .

یافته  غیر عادی به  حدودا 700-900 سال قبل از میلاد تعلق دارد و متخصصان تا کنون چنین  وسایلی ندیده بودند.

حدود 2000 تکه مارپیچ طلایی  در  ناحیه « بوئوسلن (دانمارک)  یافت شدند.  به گزارش « دیلی  میل»  مارپیچ ها  که از سیم های جامد ساخته شده اند  به درازای  حدود 3 سانتیمتر و  وزن 300 گرم است.  سنجاق قفلی برای لباس که در نزدیکی آنها پیدا شد به  تعیین سن مارپیچ ها کمک کرد.

هنوز معلوم نیست از این مارپیچ ها چه استفاده ای می شده است.  متخصصان حدس می زنند که آنها می توانستند بخشی از  لباس جشن حاکم  کشور در مراسم خاص  باشد. مارپیچ های طلایی   نشانگر مقام شخص بوده و یا  توسط زنان در بافتن موهایشان استفاده می شده است.  کارمندان  موزه ملی دانمارک نیز حدس می زنند  که  از مارپیچ ها به عنوان وسیله آرایشی و یا  تزیین کلاه و یا چتر استفاده شده باشد. اما اکثر متخصصان  معتقدند که چنین مارپیچ هایی می توانسته فقط به یک شخص عالی مقام و یا پادشاه تعلق داشته باشد. جالب آن است که قبلا چنین آثار هنری  کوچکی ا در  حفاری های باستان شناسی در  شمال اروپا  پیدا نشده بود. تا این اواخر فقط در نواحی جنوبی اروپا چنین  وسایلی یافت می شد.

باستان شناسان  قبلا در  همان محل دستبند  طلا پیدا کردند و در قرن 19 ساکنان بومی در آنجا بشقاب های بخوبی حفظ شده طلا را پیدا کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала