به عقیده روحانی، جهانیان دیگر از ایران هراس ندارند

© AP Photo / Ebrahim Norooziروحانی: در شرایطی هستیم که باید بگوییم دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتی از سوی قدرت‌ها و نشر آن توهمات در میان جامعه و افکار عمومی بود، کاملا ورق خورده است و صفحه جدیدی آغاز شده است.
روحانی: در شرایطی هستیم که باید بگوییم دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتی از سوی قدرت‌ها و نشر آن توهمات در میان جامعه و افکار عمومی بود، کاملا ورق خورده است و صفحه جدیدی آغاز شده است. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سخنرانی امروز خود گفت:" در شرایطی هستیم که باید بگوییم دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتی از سوی قدرت‌ها و نشر آن توهمات در میان جامعه و افکار عمومی بود، کاملا ورق خورده است و صفحه جدیدی آغاز شده است".

حسن روحانی رییس جمهور ایران در پیام خود به ملت که از کانال محلی پخش شده است اظهار کرد که پس از حصول توافق هسته ای با گروه پنج به علاوه یک، جامعه جهانی دیگر از ارتباط با ایران نخواهد ترسید.
وی در پیام خود همچنین اظهار کرد: «امروز صفحه جدیدی در تاریخ کشور ما باز می شود. تاریخ اینطور رقم خورده است که تحریم ها علیه ایران در ذهن جامعه جهانی باعث ایران هراسی شده بود. امروز این صفحه بسته شده است.
وی همچنین اظهار کرد: «ما در نقطه مهمی از توسعه حکومتمان قرار داریم. دوازده سال مذاکره با قدرتهای جهانی را بر سر پرونده هسته ای پشت سر گذاشته ایم». تحریم ها هیچ تاثیری نداشته اند. با وجود شرایط نامساعد اقتصادی و تورم جدی، ما با تلاش همگانی توانستیم موتور اقتصاد را پیش ببریم. ما به محض اینکه مذاکرات وارد جریان موثر خود شد، توانستیم اقتصاد را تنظیم کنیم. من خوشحال هستم که 27 ماه مذاکره موفقیت آمیز بود. ما برای حل مساله هسته ای باید در برخی حوزه ها تخفیف قایل می شدیم. در حوزه سیاسی و اقتصادی ما از خود انعطاف نشان دادیم. ما اصولی را در مذاکرات با شرکایمان در گروه پنج به علاوه یک دنبال می کردیم. ما در این مذاکرات 4 هدف را دنبال می کردیم. هدف اول آن بود که توانمندی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای و حتی فعالیت‌ هسته‌ای را بتوانیم در داخل کشور ادامه دهیم. هدف دوم این بود که تحریمهای غلط و ظالمانه و ضدانسانی را لغو کنیم. هدف سوم این بود که کلیه قطعنامه هایی که از دید ما قطعنامه های غیرقانونی بود در شورای امنیت سازمان ملل را لغو کنیم، و هدف چهارم این بود که پرونده هسته ای ایران را از فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و اساساً از شورای امنیت خارج کنیم. در توافق امروز و در این برنامه جامع اقدام مشترک هر چهار هدف حاصل شده است. البته در این 23 ماه برای اینکه خط قرمزها مراعات شود و بتوانیم به اهدافمان دست یابیم می دانیم که تلاش فوق العاده ای از طرف دیپلماتها و حقوقدانان ایرانی، اقتصاددانان ایرانی و همچنین دانشمندان هسته ای ادامه یافت.
روحانی اظهار کرد: «من از مردم ایران قدردانی می کنم. مردمی که بیش از 20 سال در انزوا زندگی کردند. در روز شروع کار توافقنامه، تمام تحریم های نظامی، اقتصادی و بانکی لغو می شوند».
روحانی همچنین گفت: «توافقنامه امروز دوجانبه است و تعهدات و الزاماتی برای هر دو طرف در نظر می گیرد. مردم ایران آماده مسئولیت پذیری هستند. تاریخ این را اثبات کرده است. در هزاران سال حکومت این کشور، مردم ایران به وعده های خود عمل کرده اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала