اگر تهران شرایط توافق هسته ای نقض کند، تحریمات طی 65 روز احیا می شوند

© REUTERS / Joe Klamarاگر تهران شرایط توافق هسته ای نقض کند، تحریمات طی 65 روز احیا می شوند
اگر تهران شرایط توافق هسته ای نقض کند، تحریمات طی 65 روز احیا می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش منابع خبرگزاری"اسپوتنیک" از مذاکرات، طبق توافق حاصله درباره برنامه هسته ای ایران، اگر تهران شرایط این معامله را نقض کند، تحریمات علیخ جمهوری اسلامی طی 65 روز احیا خواهند شد.

همچنین اعتبار تحریمات تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران طی 5 سال حفظ خواهد شد.
یادآور می شود طبق قطعنامه شماره 1747 سازمان ملل در سال 2007، ایران از خرید و فروش هرگونه تسلیحات و مواد مربوطه به هر شکلی محروم شده و تمام کشورها باید چنین معاملاتی با ایران را برای شرکت ها و شهروندان خود ممنوع سازند.
همچنین تحریمات علیه در رابطه با فناوری های موشکی طی هشت سال اعتبار خود را حفظ خواهند کرد.
مذاکرات فشرده وزیران امورخارجه ایران و کشورهای عضو 1+5 و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونان وزرا دوشنبه شب تا نزدیک صبح سه شنبه در هتل کوبورگ وین ادامه داشت.
صبح امروز اداره سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسما اعلام کرد نشست عمومی پایانی وزیران امور خارجه ایران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی برگزار خواهد شد. قرار است این نشست ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت محلی (ساعت 11 به وقت تهران) تشکیل شده و پس از پایان آن کنفرانس مطبوعاتی برپا خواهد گردید.
ایران و گروه "1+5" در حال مذاکره در وین برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала