پنج زیردریایی برتر تهاجمی روسیه

© Sputnik / Oleg Lastochkinپنج زیردریایی برتر تهاجمی روسیه
پنج زیردریایی برتر تهاجمی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله آمریکایی National Interest فهرست مخوف ترین زیردریایی های تهاجمی روسیه را تدوین کرده است که شامل پنج زیردریایی از زیردریایی کلاس "پالتوس" با موتور دیزلی-الکتریکی تا زیردریایی اتمی "شوکا- ب" است.

این مجله آمریکایی با اشاره به این که صنایع دفاعی روسیه رشد فوق العاده سریع پیدا می کند، پنج مخوف ترین زیر دریایی روسیه را نام برد و می نویسد: "روسیه با تکیه بر مدل های ساخته شده در دوره جنگ سرد، مدل های پیشرفته تری را طراحی می کند که توانمندی نیروی دریایی این کشور را به نحو قابل توجهی افزایش خواهند داد".
رده اول در این فهرست به زیردریایی اتمی پروژه 971 "شوکا- ب" با کد ناتو Akula اختصاص داده شده است. زیردریایی پروژه 877 "پالتوس" که بیشتر به نام "کیلو" شناخته می شود، در رده دوم قرار دارد. زیردریایی پروژه 636 "وارشاویانکا" (کد ناتو Improved Kilo) که یکی از سریعترین، مطمئن ترین و کم صداترین زیر دریایی های جهان محسوب می شود، در رده سوم ایستاده است.
مجله National Interest در این فهرست همچنین زیردریایی نسل چهارم پروژه 955 "بوری" و زیردریایی پروژه 885 "یاسن" را به ترتیب در رده های چهارم و پنجم نام برده است.
زیردریایی های کلاس "بوری" نوعی زیردریایی های اتمی هستند که دو فرند از آنها هم اکنون جزو تسلیحات ناوگان روسیه شده و دو فروند دیگر در حال ساخت هستند. زیردرایی "یاسن" یکی از سریعترین زیردریایی جهان به شمار می رود و می تواند تا عمق 600 متری اقیانوس شنا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала