شدت گرفتن درگیری های شبه نظامیان جناح راست و پلیس در اوکراین

© AP Photoشدت گرفتن درگیری های شبه نظامیان جناح راست و پلیس در اوکراین
شدت گرفتن درگیری های شبه نظامیان جناح راست و پلیس در اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درگیری ها میان مقامات اوکراین و اعضای «جناح راست» شدیدتر می شوند. اعتصاب افراط گرایان در مقابل ساختمان رییس جمهور اوکراین در کی یف، وزارت کشور در دنیپروپتروفسک همچنان ادامه دارد و اعتراضات در لووف و خارکوف نیز ادامه خواهند داشت.

در مناطق زاکارپات و زاپاروژ نیز اعتراضات به قوت خود باقی هستند و خبرهایی نیز درباره تجمع اعتراض آمیز در ادسا به گوش می رسد. روز 11 ژوئن در شهر موکاچوو منطقه زاکارپات در یکی از کافه ها چند نفر از گروهک افراطی «جناح راست» اقدام به تیراندازی کردند. این اقدام به درگیری با پلیس انجامید و در ادامه طرفداران جناح راست در سراسر کشور به پا خاستند.

سازمان «جناح راست» نیز اعلام کرده است که پایگاه های خود را در ورودی ها به شهر کی یف مستقر می کند و اظهار کردند که در صورت لزوم این کار را در دیگر نقاط کشور نیز انجام خواهند داد. دبیر مطبوعاتی این گروه رادیکال آرتیوم اسکاراپادسکی تهدید کرد که نیروهای خود را از دانباس به پایتخت فرا می خواهند.

دیمیتری یاروش رهبر شبه نظامیان خواستار برکناری آرسن آواکوو وزیر کشور و دستگیری سیاستمدارانی است که در حوادث موکاچف دست داشته اند.
گفته شده است که مقامات اوکرانی به نوبه خود نیروهای جدید به موکاچف اعزام کرده اند و پایگاه های رادیکال ها را در غرب کشور به محاصره درآورده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала