گزارش و تحلیل

رسانه های آمریکایی: هر کمک روسیه به یونان ، ضربه ای به ناتوست

© AFP 2023 / Sakis Mitrolidisهر کمک روسیه به یونان ، ضربه ای به ناتوست
هر کمک روسیه به یونان ، ضربه ای به ناتوست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بی ثباتی اقتصادی شتاب گرفته در یونان ، بسیاری را در خصوص آینده ی اروپا نگران کرده است .

سناریوهای مختلفی بحث و بررسی می شوند اما نگرانی و تشویش در این مورد است که یونان بی ثبات می تواند در آینده مواضع آمریکا را در اروپا خدشه دار کند. این موضوع در شبکه تلویزیونی آمریکایی Fox News بحث و بررسی شد.

تحلیل گر نایل هاردینر از Heritage Foundation در مصاحبه ای با این شبکه بیان داشت که بحران یونان به طور مستقیم به منافع آمریکا ضربه می زند. این کارشناس تاکید نمود: " این مسئله ی مهمی برای آمریکاست. و عواقب طولانی مدتی را برای آمریکا به همراه دارد. من فکر می کنم که واشنگتن باید با دقت حوادث در یونان را دنبال کند. "

به گفته ی هاردینر ، در حال حاضر بدیهی است که یونان از اتحادیه ی اروپا روی برمی گرداند.  وی مطمئن است که اکنون خروجش از منطقه ی ارز واحد اروپایی اجتناب ناپذیر است.  این تحلیل گر خاطر نشان نمود: " من واقعا معتقدم که یونان در ماه های آینده ارتباطات خود را با منطقه ی یورو قطع می کند و این عواقب جدی برای پروژه ی آینده ی اروپایی و برای اتحادیه اروپا و همچنین برای ایالات متحده به دنبال دارد. "

مجری Fox News یادآوری نمود که چندی پیش رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین بیان داشت که مسکو آماده است ، مسئله ی کمک مالی به یونان را بررسی کند. به عقیده ی این شبکه ، " روس ها هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی دهند. "

این کارشناس بیان داشت: " من  فکر می کنم ، این یکی از تهدیدات بزرگ ناشی از حوادثی است که اکنون در یونان اتفاق می افتند. روسیه به عنوان جایگزین اتحادیه اروپا بوده و نه فقط دست دوستی را به سمت یونان دراز کرده بلکه به یونان امکان ارائه ی وام را پیشنهاد می دهد. یونان در نهایت در مرز ورشکستگی است. من فکر می کنم در پاسخ به هر گونه کمک مالی از جانب مسکو ، ولادیمیر پوتین سعی می کند که از حمایت یونان در چهارچوب اتحادیه اروپا علیه تحریم های مالی استفاده کند ، تحریم هایی که در حال حاضر اتحادیه اروپا در ارتباط با مسکو به خاطر تهاجم به اوکراین اجرا می کند. "

علاوه براین همانطور که هاردینر گمان می کند روسیه یونان را که در دریای مدیترانه وضعیت استراتژیک مهمی دارد به عنوان کشوری بررسی می کند که در محدوده اش می توان فن آوری نظامی قرار داد. متعاقبا، مسکو یونان را همچنین به عنوان پایگاه مرزی برای نیروی دریایی می داند.

این تحلیل گر خاتمه می دهد: " من همچنین فکر می کنم که این امر ممکن است موضع یونان را به عنوان کشور عضو ناتو از بین ببرد. اما بدون شک ، روس ها به دنبال جایگزینی هم در طرح حمایت از منافع روسی در اتحادیه اروپا در زمینه ی برخی مسائل همانند تحریم های اجرا شده به خاطر اوکراین و هم در طرح نقش یونان به عنوان پایگاه مرزی استراتژیک برای روس ها در دریای مدیترانه هستند. "   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала