لاوروف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران به مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandلاوروف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران به مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد
لاوروف: لغو تحریم تسلیحاتی ایران به مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد لغو تحریم تسلیحاتی ایران به افزایش قدرت نظامی این کشور در مبارزه با تروریسم در منطقه کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن بیان این مطلب در یک کنفرانس خبری گفت:" ما خواستار لغو هرچه زودتر تحریم تسلیحاتی ایران هستیم. مخصوصا که همین حالا متوجه شدیم که ایران هوادار پیگیر مبارزه با داعش است و لغو تحریم تسلیحاتی به افزایش قدرت نظامی ایران در مبارزه با تروریسم کمک خواهد کرد".
لاوروف خاطرنشان ساخت حرف آخر در رابطه با چگونگی سازش حاصله در توافقنامه جامع درباره برنامه هسته ای ایران را البته خود تهران خواهد گفت.
به تازگی یک منبع دیپلماتیک در یکی از هیئت های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای از طرف "1+5" اظهار داشت که ممکن است طبق توافقنامه ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی ،تحریمات تسلیحاتی علیه تهران طی دو تا هشت سال حفظ شود.
ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره در وین برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала