مقامات لهستان با "اسپوتنیک" مبارزه می کنند

© Sputnik / Alexei DanichevПавильон информационного агентства Sputnik перед открытием Петербургского международного экономического форума 2015
Павильон информационного агентства Sputnik перед открытием Петербургского международного экономического форума 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش PAP خبرگزاری دولتی لهستان، شورای ملی تلویزیون و رادیو لهستان به روند رسمی فسخ پروانه سخن پراکنی Radio Hobby یک رادیوی محلی که در لهستان برنامه های بخش لهستانی "اسپوتنیک" را بازپخش می کند پرداخت.

"رادیو هابی" بر پایه قراردادی منعقده با رادیو "صدای روسیه" در سه سال پیش برنامه یک ساعته رادیو "اسپوتنیک" را روی موج اف ام محلی پخش می کند.

به گزارش "ریا نووستی" روسیه، در اطلاعیه رسمی شورای ملی تلویزیون و رادیو لهستان آمده است: "این شورا بر اثر تحلیل اسناد مربوطه به این نتیجه رسیده که  "رادیو هابی" موازین قانون تلویزیون و رادیو این کشور را نقض کرده. مطابق پروانه مربوطه حقوق آن ممکن نبود به کسی دیگر واگذار می شد و این جواز نمی توانست مورد یک معامله تجاری قرار می گرفت".

Under Press(ure) - اسپوتنیک ایران
هشدار سازمان امنیت لیتوانی

در این سند سپس گفته شده: "دارنده این رادیو پس از عقد توافقنامه با طرف سوم فقط  از بخشی از حقوقی واگذار شده به وی از سوی پروانه استفاده کرد و نفوذ خود را بر محتوا و نحوه  اطلاع موجود در برنامه پخش شونده را از  دست داد".

خانم "مارگاریتا سیمونیان" سردبیر خبرگزاری بین المللی "روسیه امروز" که "اسپوتنیک" در ترکیب آن قرار دارد متذکر شد که این تصمیمگیری مایه حیرت او نشده بود.

"سیمونیان" گفت: "متاسفانه لهستان کسی را به حیرت نیانداخت. بسیار حیف است که کسانی که رادیو ها را بخاطر پخش دیدگاه های غیر از خودشان را می بندند باز هم بر این باور هستند که آنها در حال دمکراسی زندگی می کنند".

"توماش بژزینسکی" مدیر "رادیو هابی" اعلام کرد که مقامات لهستان در طول سه سال از موقع عقد قرارداد با آن رادیو روسی هیچ ایرادی به بازپخش برنامه های آن نداشتند.

وی تاکید کرد: تا وقوع اختلاف در اوکراین این بازپخش برای هیچ کس مساله ساز نبود. ما در تهیه برمانه های دریافت شده دست نداریم و مطالبی را پخش می کنیم که یک ساعت قبل از آغاز پخش آنرا دریافت کردیم. منتها قبل از پخش آنرا گوش می کنیم و اگر فراخوانی به انجام قیام در لهستان را شنیدیم به آن راه نمی دادیم. ما جاسوسان روسیه نیستیم".

به گفته "بژزینسکی" رادیو "اسپوتنیک" نه تنها اطلاعات سیاسی که آنرا در ورشو تبلیغات روسیه می نامند بلکه نیز خبر های علمی، فرهنگی و هنری و مطالبی در باره زندگی روسیه کنونی به زبان لهستانی پخش می کند.

وی گفت: "این بازی سیاسی است و برخی از آن استفاده کرده و هیئت ویراستاران را جاسوس روسیه نامیدند".

گفتنی است که "اسپوتنیک" خبرگزاری و رادیوی دارای هاب های خبری چند رسانه ای در ده ها کشور جهان است. "اسپوتنیک" مرکب از وب سایت ها و سخنپراکنی آنالوگ و دیجیتال و نسخه های موبایل و صفحه ها در شبکه های اجتماعی است.

سایت های "اسپوتنیک" به ده ها زبان از جمله  فارسی، دری، پشتو، انگلیسی، عربی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، لهستانی، پرتغالی، صربی، ترکی، فرانسوی و هندی نوشته شده و برای کاربران محتوای چند رسانه ای ارائه می دهند: داده نمایی، ویدیو، عکس، پخش زنده گزارش ها و رایگیری اینترنتی. "اسپوتنیک" بعلاوه پخش خبر های ضربتی، مطالب تحلیلی و مصاحبه های اختصاصی درج و پخش می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала