گزارش و تحلیل

تسریع اجرای پروژه های تجاری عمده روسیه و ایران با لغو تحریمها

© Sputnik / Alexei Nikolskiyپوتین و روحانی
پوتین و روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه در دیدار با خبرنگاران بیان داشت ، اجرای یادداشت تفاهم بین دولتی از پنجم اوت سال 2014 ، با امضای ایران و روسیه و در جهت توسعه همکاری در زمینه ارسال ماشین ، تجهیزات ، کالاهای مصرفی و محصولات کشاورزی آغاز می گردد.

مکانیزم هزینه های مالی پروژه های مشترک یعنی " نفت به جای کالا و خدمات" برای طرفین مشخص شده است. به گفته ی یوری اوشاکوف، شرکت های روسی برخی از پروژه های مشخص شامل کارهای اکتشافی در ایران ، ساخت کارخانه آلومینا و از سرگیری خط تولید کامیون های کاماز ،  ارسال فن آوری های کشاورزی و راه آهن و محصولات غذایی را ترسیم کرده اند.

با این حال این نظر وجود دارد که گام های واقعی برای اجرای شدن پروژه های پیشنهادی و مشترک بر اساس مکانیزم های مشخص در بسیاری موارد تنها پس از لغو تحریم های اجرا شده علیه ایران ممکن است. آیا اینطور است؟ مدت زمان و چشم انداز اجرای پروژه ها چطور است؟ محمود شوری، کارشناس ایرانی و مدیر گروه مطالعات اوراسیای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک می گذارد:

همانطور که این کارشناس تاکید کرد ، جهات بسیاری وجود دارد که بر اساس آنها ایران و روسیه می توانند همکاری اقتصادی خود را توسعه دهند. صنایع سنگین ، ارسال فن آوری راه آهن و کشاورزی در اولویت قرار دارند. محمود شوری می گوید:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала