آمریکا اعتبار توافقنامه بینابینی با ایران را تا 10 ژوئیه تمدید کرد

© AP Photo / Carlos Barriaآمریکا اعتبار توافقنامه بینابینی با ایران را تا 10 ژوئیه تمدید کرد
آمریکا اعتبار توافقنامه بینابینی با ایران را تا 10 ژوئیه تمدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا مدت اعتبار توافقنامه بینابینی درباره برنامه هسته ای ایران را تا ده ژوئیه تمدید کرد . به گزارش خبرگزاری"رویترز"، نمایندگان ایالات متحده اعلام کردند بیشتر به فکر کیفیت معامله هسته ای و به چارچوب های زمانی مذاکرات فکر نمی کنند.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در روز سه شنبه در وین اظهار داشت برای پایان مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران مهلت مصنوعی وجود ندارد و "توجه همه مطوف دستیابی به توافق با کیفیت است".
ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره در وین برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
گروه "1+5" و ایران در ماه نوامبر سال 2013 میلادی در دور نوبتی مذاکرات خود در ژنو به توافقی بینابینی تحت عنوان "طرح اقدام مشترک" دست یافتند که طبق آن تهران فعالیت ها در چارچوب برنامه هسته ای را در راستای اثبات خصلت صلح آمیز برنامه هسته ای جمهوری اسلامی کاهش داده و دسترسی کارشناسان بین المللی به تاسیسات اتمی را برای بازرسی های دقیق تر تامین می کند و در مقابل تحریم های بین المللی علیه ایران کاهش و تخفیف یافته و از جمله دارایی های توقیف شده ایران به تدریج آزاد می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала