یوروجاست: جنگجویان داعش با قایق های مهاجران وارد اروپا می شوند

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaیوروجاست: جنگجویان داعش با قایق های مهاجران وارد اروپا می شوند
یوروجاست: جنگجویان داعش با قایق های مهاجران وارد اروپا می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان قضایی اتحادیه اروپا موسوم به یوروجاست (Eurojust) تایید کرد که قاچاقچیان انسان با استفاده از قایق های حامل مهاجران، جنگجویان داعش را به کشورهای اروپایی می رسانند.

میشل کونینکس، رییس یکی از کمیته های یوروجاست گفت: "اطلاعاتی که ما در اختیار گرفته ایم، حاکی از اینکه در بعضی اوقات از قایق های مهاجران برای قاچاق جنگجویان وابسته به داعش به کشورهای اروپایی استفاده می شود، بسیار نگران کننده است ".
کونینکس با اشاره به این که این اطلاعات از دادستان های اتحادیه اروپا و تنها در رابطه با داعش به دست آمده است، تاکید کرد: "البته گروه های شبه نظامی دیگری چون جبهه النصره، بوکو حرام و الشباب وجود دارند اما ما هنوز تنها از فعالیت داعش در این زمینه باخبر شده ایم".
وی افزود: "این یک مساله بسیار جدی است و ما باید فوری آن را حل کنیم".

گروه افراطی " دولت اسلامی" موسوم به داعش که اراضی پهناوری از قلمروی سوریه و عراق را به تصرف خود در آورده و تشکیل خلافت اسلامی در مناطق تحت کنترل خود را علام کرد،. یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا به شمار می رود. این گروه تروریستی در حال گسترش فعالیت خود به دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه است و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی نیز عملیات تروریستی اجرا می کند،.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала