ظریف: توافق یا تحریم

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky ظریف: توافق یا تحریم
ظریف: توافق یا تحریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که در حال حاضر غرب باید در چارچوب روند مذاکرات هسته ای یک تصمیم حساس و تاریخی بگیرد و آن توافق یا توادم تحریم ها علیه ایران.

وزیر امور خارجه ایران در پیامی تصویری که از طریق شبکه "تویتر" منتشر شد، با اشاره به این که دستیابی به توافق نیازمند شجاعت برای مصالحه، خودباوری برای انعطاف، پختگی برای تصمیمات منطقی، خردمندی برای کنار گذاشتن توهمات و جسارت برای عبور از عادت های کهنه است، نوشت: "طرف های مذاکراتی ما بالاخره درک کرده اند که فشار و تهدید نه تنها هیچگاه به راه حل پایداری نمی انجامد، بلکه تنش ها را بیش از پیش افزایش می دهد. آنها متوجه شده اند که تحریم علیه ایران آنها را به هیچ یک از اهداف اعلام شده شان نرسانده و در عوض باعث آسیب افراد بی گناه و خشم ملتی صلح طلب و با گذشت شده است".
ظریف ادامه داد: "هنوز طرف های مذاکراتی ما باید یک تصمیم حساس و تاریخی بگیرند: توافق یا تحمیل. ما آماده دستیابی به یک توافق خوب و متوازن و گشودن افق های جدیدی برای برخورد با چالش های مهم و مشترک هستیم".
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: "امروز تهدید مشترکی که صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می اندازد، رشد سریع افراط گرایی و بربریت افسارگسیخته است. برای مقابله با این چالش جدید، روش های جدید هم به شدت مورد نیاز است. ایران همواره در خط مقدم مبارزه با افراط حاضر بوده امیدوار است همتایان غربی نیز توجه خود را به این موضوع متمرکز نموده و منابع خود را برای مقابله با این تهدید حیاتی متمرکز کنند".
این پیام به زبان انگلیسی پخش شده و به زبان های فرانسوی و اسپانیایی نیز ترجمه شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала