کوکاکولای قاتل

© Sputnik / Evgeniy Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر کوکاکولای قاتل
کوکاکولای قاتل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوکاکولا هر سال حدود 200000 هزار نفر از ساکنان جهان را به قتل می رساند.

کوکاکولا و دیگر نوشابه های شیرین  هر سال حدود 200000 هزار نفر از ساکنان  جهان را به قتل می رساند. بیماری هایی که در نتیجه  نوشیدن  منظم  نوشابه های شیرین گریبانگیر  مردم می شود مرگ را به سراغ  آنها می کشاند.  نوشیدنی هایی مانند کوکاکولا و یا  آب میوه های پاکتی  هر سال  باعث مرگ  ساکنان شهرهای بزرگ می شود.

این  ارقام  حیرت آور  در گزارش علمی  متخصصان  از  دانشگاه « تافتسا» در شهر بوستون  قید شده است.

متخصصان این دانشگاه برای اولین بار در تاریخ  علم،  به  مطالعه  عواقب  نوشیدن  نوشابه های غیر الکلی  شیرین  در مقیاس جهانی پرداختند.

از این نقطه نظر، محققان  هیچگونه فرقی  بین  نوشابه های گاز دار  مضر شیرین  و  آب میوه   های باصطلاح «مفید»  پاکتی مشاهده نمی کنند: مطابق با مطالعات آنها، حتی کمپوت خانگی  اگر   ارزش  انرژی آن 50  کالری  در 240 میلی لیتر  نوشیدنی باشد  در فهرست  نوشیدنی های  شیرین  بالقوه خطرناک جا می گیرد.

مطالعات و تجزیه و تحلیل  داده ها  نشان داد  که در این اواخر  از بیماری هایی  که مستقیما با  نوشیدن این نوع  نوشابه ها  مرتبط است  هر سال حداقل  184000  نفر از ساکنان جهان  جان خود را از دست می دهند.

در این میان  مرض قند  باعث مرگ 133000  نفر آنها شده است و 45000  بر اثر بیماریهای  قلب و عروق  جان سپردند و در  6450 نفر افزایش  قند باعث تحریک  نوع مهلک سرطان شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала