کشف 10 منظومه شمسی

© Photo / Public Domainخورشید تنها ستاره منظومه شمسی
خورشید تنها ستاره منظومه شمسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعیین سن اجسام فضایی فوق العاده دشوار است.

تشکیل سیارات فراخورشیدی  بر طبق پارامترهای  گوناگون  نزدیک به زمین  در تمام طول  موجودیت کهکشان  راه شیری  جریان داشته است.  از نظر تئوری امکان وجود « حیات» در چنین  سیاراتی وجود دارد.

 متخصصان  دانشگاه « آرخوس»  دانمارک پس از  انجام تحقیقات  با کمک  تازه ترین  آنالیزهای آسترو لرزه ای به این نتیجه رسیدند.  با کمک این گونه  تجزیه و تحلیل  بطور دقیق می توان  سن  و  دیگر پارامترهای  مهم  اجسام فضایی را تعیین کرد.

یکی از مهمترین  مسائلی که  رشته آستروفیزیک به آن می پردازد  تعیین « حیات»  در دیگر سیارات است.  برای  دریافت پاسخ به این سوال  باید  معلوم شود چند سیاره شبیه زمین  در  گیتی وجود دارد و در چه زمانی  شکل گرفته اند.  اما تعیین سن  اجسام فضایی فوق العاده دشوار است.  متخصصان دانمارکی توانستند با روش نامبرده، سن، وزن  و  فاصله تقریبی  33  خورشید دیگر  شبیه خورشید  زمین ما را مشخص سازند.  هر یک از آنها از  سیستم سیاره ای خاص خود برخوردار است و  اکثر  آنها  قدیمی تر  از  خورشید ما هستند. تمام این سیستم  های خورشیدی  سیاراتی شبیه زمین دارند.

 روشی که در این  تجزیه و تحلیل ها بکار گرفته شده  شبیه روش زلزله نگاری زمین است که در رابطه با ستارگان شباهت زیادی  به نواختن ساز موسیقی دارد. فرکانس و قدرت نوسانات  با قدمت  و  ترکیب شیمیایی  و شعاع و حجم  پرتوهای ستاره مرتبط است.

 تمام 33 ستاره  که مورد تحقیق قرار گرفتند در بخش کوچکی  از آسمان پرستاره در نزدیکی صورت فلکی « قو»  در فاصله  از 100 تا  1600  سال نوری  از خورشید ما قرار دارند.  سیارات   این سیستم در شعاعی از 0,3 تا  15  زمینی قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала